Kvalita webových stránek měst a obcí roste. Přesto lidé raději na úřad zavolají

Otevírací doba knihovny, ordinace lékaře, svoz odpadu, ale i faktury radnice. To všechno a spoustu dalšího lze dnes najít na webových stránkách i nejmenších obcí. Přes veškerou práci webmasterů však často slouží hlavně zaměstnancům radnice. Příkladem může být i Brtnice u Jihlavy. Přestože na krajském kole soutěže Zlatý erb získaly stránky obce třetí místo v jedné z kategorií, někteří lidé z Brtnice je dodnes neviděli.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Za nejbezpečnější opatření považují odborníci odpojit se od počítače úplně | Foto: stock exchange, Jakub Krechowicz

Brtnice u Jihlavy má 3,5 tisíce obyvatel. Webové stránky města navštíví denně asi 200 lidí včetně zaměstnanců úřadu. Jaký poměr mezi návštěvníky tvoří běžná veřejnost, napoví anketa ČRo.

„Já určitě ne, jedině tady mladá; Já taky ne, nekoukám na to. Internet nemám. Chodím venku, mají vyhlášky napsaný anebo mi to holky řeknou. Dcery; Já tam radši jdu pěšky; Brnický stránky? Já sem se koukala myslím akorát ordinační hodiny u doktorky nebo do knihovny,“ prozrazují Brtničané, jak často a zda vůbec webové stránky obce navštíví.

Zdá se, že internetové stránky v Brtnici vyhledávají většinou mladší lidé. Na podatelně radnice pracuje paní Markéta Muzikářová. Redaktorce ČRo prozrazuje, že lidé na pevnou linku zavolají s dotazem tak 50 až 80 krát denně.

„Zajímá je něco z obce nebo se dotazují na různá telefonní čísla institucí v Brtnici. Dost si zvykli se takhle dotazovat. Starší lidi přijdou osobně se na něco zeptat,“ popisuje.

„Mnohdy je to o tom, že starší lidé od toho, aby něco hledali na internetu, mají své mladší potomky“ říká předseda krajské poroty soutěže o nejhezčí webové stránky Petr Pavlinec.

„Také to může být o tom, že na těch webových stránkách pro ně není nic zajímavého, co by hledali. Já z vlastní zkušenosti člověka z menší obce vím, že po zveřejnění digitalizované kroniky obce obrovsky vzrostl zájem o stránky obce i u starších lidí. Začalo to pro ně být zajímavé. Ale YouTube videa a fotografie není něco, co by je vždycky lákalo a už vůbec ne úřední informace,“ upřesňuje Pavlinec.

Olga Štrejbarová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme