Lidé si mohou v Praze prohlédnout ražbu metra z Dejvic do Motola

Pražané mají dnes první a pravděpodobně také poslední šanci vidět dva nejmodernější štíty Tondu a Adélu, které budou razit tunely metra A z Dejvic do Motola. Oba dva stroje pojmenovali děti z Motolské nemocnice. Až do 16 hodin si na staveništi na Vypichu mohou zájemci prohlédnout také přístupovou štolu a hotový jednokolejný tunel metra ve směru na Petřiny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražské metro. Ilustrační foto.

Pražské metro. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Před více než rokem oficiálně začaly práce na prodloužení trasy metra A. Šest nových kilometrů do roku 2014 přinese čtyři další stanice. Konkrétně to bude Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Pro stavbu využila společnost Metrostav technologii plně mechanizovaných razících štítů. A právě ty chce firma během dnešního dne otevřených dveří představit široké veřejnosti.

Hlavní atrakcí bude prohlídka dvou stometrových razících štítů, které jsou určené k hloubení prodlouženého úseku metra A. Jak řekl Přemysl Houda z tiskového oddělení společnosti Metrostav, kromě samotných razících štítů bude k vidění také křest jednoho z nich.

"Kmotrem bude primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda. Návštěvníkům jinak doporučujeme, aby si s sebou vzali sportovní obuv. Na staveniště se lidé dostanou nejlépe pomocí městské hromadné dopravy, a to ze stanice tramvaje Vypich, kde staví tramvaje číslo 22 a 25. A ze zastávky pak směřujte do ulice Na Vypichu, ze které už uvidíte vchod na staveniště, " dodává Houda.

Návštěvníci se také dozví řadu informací o speciální technologii TBM, kterou společnost k hloubení tunelů využívá. Tato technologie v České republice dosud nikdy nebyla využita. "Lidé se jinak budou moci ptát místních zaměstnanců Metrostavu. Ti jim osvětlí například princip této technologie využívané na rozestavěném úseku metra. Princip je vlastně výrazně odlišný od klasických trhacích prací, fréz a postupného zpevňování čelby," říká Přemysl Houda.

Na staveništi Vypich budou kompetentní lidé samozřejmě připraveni zodpovídat i další dotazy, které se prodloužení metra A o čtyři nové stanice týkají. Pokud vás tedy razící štíty a vše kolem nich zajímá, nepropásněte příležitost. 900 tun vážící stroje totiž následně zaplují pod zem a už je možná nikdy nebude možné vidět.

Monika Horská, ak, Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme