Lidé v Chrastavě se dočkali po 20 letech nové silnice do průmyslové zóny i chodníků

Chrastava na Liberecku zažila slavnostní chvíli. Vedení města tam spolu se stavbaři a největším zaměstnavatelem zprovoznili po dvacetiletém čekání novou silnici do tamní průmyslové zóny. Teď už budou lidé chodit po nových chodnících do práce a děti do školy bez obav z kamionů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Chrastava

Chrastava | Foto: licence Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Unported, Pavel Štekl

„Tohle tady opravdu scházelo už dlouhou dobu, provoz tu byl strašně neuspokojivý, co tam ty děti přecházely. Teď konečně mohou děti do školy po přechodu a po chodníku,“ oceňuje jeden z chrastavských pamětníků novou silnici, která nahradila takzvanou myší díru.

Skrz ní se proplétali desítky let střídavě lidi a kamiony. „V zimě když se míjeli, kamion třeba musel zastavit a na sněhu už se nerozjel, musel couvat dolů, aby se nahoru opět rozjel,“ líčí žena, která chodí každý den do průmyslové zóny do práce a tvrdí, že tam vznikaly situace, ze kterých byli řidiči a chodci doslova, jak se lidově říká, na prášky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nové silnici v Chrastavě informovala redaktorka Ivana Bernáthová

Trvalo pak více než dvacet let, než se dílo podařilo. Dříve nebylo za co silnici pořídit.

"Ono to souvisí s celým průtahem na Frýdlant, který obsahuje tři etapy, z toho dvě etapy jsou hotové, to dělá kraj a tohle je čtvrtá etapa, která právě zlepšuje spojení do průmyslové zóny. O něm samotném se také dohadovalo řadu let, a my jsme neměli možnost financování. Až teď se to podařilo vyřešit a všichni jsme rádi,“ konstatuje starosta Chrastavy Michael Canov ze Starostů pro Liberecký kraj.

Našlo se totiž šalamounské řešení - město bude po milionu korun ročně stavbařům silnici po čtyři roky z městské kasy splácet a jeden milion přidala za průmyslovou zónu firma Benteler.

„V Chrastavě jsme největším zaměstnavatelem, pracuje tu kolem 750 lidí,“ připomíná ředitel firmy Petr Marijczuk.

Podle něj byla dobrá dopravní dostupnost průmyslového areálu v Chrastavě jednou z podmínek, aby se firma ve městě udržela a neodstěhovala se jinam. Byla by to škoda, když se teď automobilovému průmyslu daří.

„Máme obrat kolem pěti miliard korun. Máme to štěstí, že se nacházíme v regionu, který je nadále prorůstový, proto si na zakázky nestěžujeme,“ dodává Marijczuk.

Ivana Bernáthová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme