Lidé v Třebíči si stěžují na nespolehlivost MHD, město zvažuje sankce vůči dopravci

Na třebíčskou radnici stále chodí stížnosti od nespokojených cestujících městské hromadné dopravy. Cestující si stěžují na zpoždění autobusů, ale výjimkou nejsou ani případy, kdy jim autobusy ujedou, protože jedou dřív. Město Třebíč chce kvůli tomu uplatnit sankce vůči dopravci, společnosti ICOM.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

autobus MHD Třebíč

autobus MHD Třebíč | Foto: Michal Malý | Zdroj: Český rozhlas

MHD v Třebíči je žhavým tématem. Problémy jsou a přetrvávají i čtyři měsíce po zavedení nových jízdních řádů, to připouští i úředníci radnice.

„Sám sem byl svědkem toho, že řidič přijel na zastávku s autobusem z úplně opačného směru a otáčel se až na zastávce,“ řekl vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o stížnostech na MHD v Třebíči natočil redaktor Michal Malý.

Český rozhlas oslovil i vedení společnosti ICOM, aby se k problémům s MHD v Třebíči vyjádřilo. Společnost po tiskovém mluvčím vzkázala, že se k tomu pro tuto chvíli nikdo oficiálně vyjadřovat nebude.

ICOM tvrdí, že vede evidenci zpožděných spojů. Autobusy mají zabudované GPSky, takže je možné sledovat jejich přesný pohyb po městě a podle vedení společnosti k žádným abnormálním zpožděním nedochází.

Toto tvrzení je ovšem v rozporu se stížnostmi, které neustále chodí na třebíčskou radnici. Otázku, jak je to možné, chtěl Český rozhlas položit řediteli MHD v Třebíči nebo jinému zástupci společnosti ICOM. Bohužel na ni na příkaz vedení ICOMu nesmí nikdo odpovědět.

Město má podle smlouvy nárok uplatnit vůči ICOMU za zpožděné spoje sankce. Jsou v řádech tisíců korun za každý prohřešek. Přesná čísla však na odboru dopravy sdělit nechtěli s tím, že jsou součástí smlouvy, a tím pádem i předmětem obchodního tajemství mezi městem a ICOMem.

Zdaleka však nejde jenom o zpožděné spoje. Kupříkladu na Karlově náměstí je problém opačný. A sice že spoje, které by na sebe měly čekat, nečekají, ujedou si a lidé potom nemohou přestoupit.

Problémy by měli lidé hlásit na odbor dopravy

Na Karlově náměstí odbor dopravy tak naopak zvýšil čekací dobu autobusů na 3 minuty. Jinak co se týká zpoždění, tak na zastávkách se většinou toleruje 5 minut. Zpoždění delší než 10 minut musí dopravce podle smlouvy povinně hlásit.

Důležité je, že odbor dopravy je rozhodnutý v případě přetrvávajících problémů své nároky uplatnit.

Tak jednoduché to ovšem není. Pokud chce město nějakou pokutu udělit, musí to dopravci dokázat, a dopravce většinou tvrdí, že ke zpoždění nedošlo.

Vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina teď proto vyzývá všechny cestující, aby ho poté, co odhalí nějaký problém, ihned kontaktovali. Ať už půjde o zpoždění autobusu, nebo případy, kdy by na sebe měly autobusy na přestupech čekat, ale nečekají.

Město prý najalo také externisty, kteří se městskou dopravou po Třebíči v utajení vozí, tváří se jako běžní pasažéři a vše bedlivě sledují.

Michal Malý, Vojtěch Kouřímský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme