Lidé volající na záchranku jsou často agresivní, v poskytování první pomoci se však zlepšují

Pražané se zlepšují v první pomoci. Díky spolupráci s dispečinkem záchranky se podaří laikovi správně začít s oživováním při zástavě srdce až v 80 procentech případů. Informovala o tom pražská záchranka.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Záchranná služba

Záchranná služba | Foto: Karel Chlumec

Ředitel záchranky Zdeněk Schwarz však upozornil, že laici při volání první pomoci zároveň často chybují.

„Největší chyby volajících na operační středisko záchranné služby jsou ty, že odmítají informace a rady. Jsou agresivní a arogantní, posílají dispečerku do háje, když ona jim radí, co mají dělat,“ popisuje Schwarz.

„Dělají to i odborníci, že řeknou dispečerce – vy mi nebudete radit, já vím, co mám dělat a podobně. Nechtějí přijmout dispečerku a její rady jako adekvátní a správné,“ upozorňuje šéf pražské záchranky.

Lenka Jansová, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme