Majitel vyměnil některé zámky, personál domova seniorů Pampeliška potřeboval asistenci policie

Majitel bývalého hotelu Kahan v České Lípě nechal vyměnit zámky u některých dveří v budově. Personál domova pro seniory, který v objektu poskytuje služby už pět let, se do práce včera dostal za asistence policie.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prostory domova seniorů s pečovatelskou službou Pampeliška v České Lípě

Prostory domova seniorů s pečovatelskou službou Pampeliška v České Lípě | Foto: Tomáš Mařas | Zdroj: Český rozhlas

Na personál domova pro seniory s pečovatelskou službou, které už pět let provozuje činnost v bývalém hotelu Kahan v České Lípě, čekalo včera nepříjemné překvapení. Nový majitel objektu totiž uzamkl dveře k některým prostorám, které domov pro seniory užívá.

Podle ředitelky domova pro seniory Pampeliška Yvony Brichové museli dveře otevřít násilím za asistence policie, aby mohli zajistit seniorům každodenní služby.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž o výměně zámků v bývalém hotelu Kahan natočil Tomáš Mařas

„Ráno jsme přišli do práce a šéfkuchař, který má klíče od kanceláře, se nemohl dostat do kanceláře. Byl vyměněný zámek. V kanceláří jsou klíče, které si šéfkuchař ráno vezme a vydá ven z další lednice, která je zamčená," říká ke včerejší situaci v domově seniorů kuchařka Hana Šedivá.

Podle ředitelky Yvony Brichové nový majitel objektu Raymond Borowczak výměnou zámků komplikuje péči zaměstnanců o seniory:

„Majitel objektu má právo vstupu do objektu, s tím problém nemám. Teď chodí a vyměńuje nám zámky s tím, že on je majitel a chce mít právo vstupu do všech prostor i naší firmy. Tím tady vzniká problém, že tady brání našim zaměstnanců do jejich pracovní prostor."

A jak se k celé situaci s výměnou zámků staví majitel objektu Raymond Borowczak?

„Rozhodl jsem se, že chci kontrolovat prostory, které zatím nemám zpřístupněny, jako vlastník. Z toho titulu, aby nebyly poškozovány. Toto omezení se netýká klientů, ale pouze správních zaměstnanců, kteří nemají žádný přímý vstup do služeb, které jsou poskytovány klientům."

Že veškeré klíče personál potřebuje k přístupu do prostor pro péči o seniory, se potvrdilo vzápětí v kanceláři Raymonda Borowczaka:

„Já tady dělám diabetes, lidi co mají cukrovku, a vy jste mi zamknul trojku, patro, kde dělám zdravotní pedikúru," říká majiteli žena.

„Ne, ne , ne," zní odpověď.

„Já potřebuji klíče od třetího patra, je tam pedikúra."

„Já nic nezamykal."

„Ale vy jste vzal klíče z recepce. Já potřebuji hlídat ty klienty."

Raymond Borowczak pak pracovnici klíče s omluvou dal.

Na recepci už nikdo klíče nedostane. Všechny je má u sebe majitel objektu. Nabízí se otázka, jestli bude v místě 24 hodin denně, aby byl schopen zabezpečit přístup pracovníkům Pampelišky ke klientům, když to bude třeba.

„Veškeré klíče, které tu jsou, jsou od prostor objektu, které nejsou vůbec třeba k provozu vlastního klientského centra," tvrdí majitel objektu.

Podle něj by měla být v objektu bezpečnostní služba a on je tu přes den.

Celou situaci by mělo vyřešit stěhování domova seniorů s pečovatelskou službou, která by se měla uskutečnit do konce roku.

Tomáš Mařas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme