Metro do Motola se kvůli urychlení stavby buduje od prostředku

Stavba nových stanic pražského metra pokračuje podle plánů. Na prodloužení linky A do Motola už dělníci prorazili většinu tunelů, hotové jsou i stanice Červený Vrch a Petřiny. Cestující by měli dojet do Motola metrem už za necelé tři roky.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavnostní prorážka tunelového razicího štítu do stanice Petřiny nového úseku trasy metra A

Slavnostní prorážka tunelového razicího štítu do stanice Petřiny nového úseku trasy metra A | Zdroj: ČTK

Práce ještě pokračují na Veleslavíně a ve stanici Motol, která jediná z nového úseku bude na povrchu. Tunely nejsou ražené od konce, stavaři se rozhodli začít uprostřed – na Vypichu. Je to prý rychlejší.

„Z Vypichu směrem do Motola razíme dvoukolejný traťový tunel Novou rakouskou tunelovací metodou. Dvoukolejný ražený tunel bude i za stanicí Motol, takzvaný obratový tunel. Opačným směrem z Vypichu na Petřiny a do Dejvické razí tunel už oba dva štíty TBM. Ten rychlejší, zvaný Tonda, projel stanicí Petřiny,“ popsal zástupce šéfa stavebních prací Jan Prosr.

Prodloužení linky A o šest kilometrů a čtyři stanice má stát 18,7 miliardy korun. Asi 8 miliard zaplatí fondy Evropské unie, zbytek částky však musí zaplatit samo hlavní město. První cestující by se měli na novém úseku svézt na jaře 2014.


Zvětšit mapu

Mirko Kašpar, Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme