Metro do Motola se kvůli urychlení stavby buduje od prostředku
Stavba nových stanic pražského metra pokračuje podle plánů. Na prodloužení linky A do Motola už dělníci prorazili většinu tunelů, hotové jsou i stanice Červený Vrch a Petřiny. Cestující by měli dojet do Motola metrem už za necelé tři roky.
Práce ještě pokračují na Veleslavíně a ve stanici Motol, která jediná z nového úseku bude na povrchu. Tunely nejsou ražené od konce, stavaři se rozhodli začít uprostřed – na Vypichu. Je to prý rychlejší.
„Z Vypichu směrem do Motola razíme dvoukolejný traťový tunel Novou rakouskou tunelovací metodou. Dvoukolejný ražený tunel bude i za stanicí Motol, takzvaný obratový tunel. Opačným směrem z Vypichu na Petřiny a do Dejvické razí tunel už oba dva štíty TBM. Ten rychlejší, zvaný Tonda, projel stanicí Petřiny,“ popsal zástupce šéfa stavebních prací Jan Prosr.
Prodloužení linky A o šest kilometrů a čtyři stanice má stát 18,7 miliardy korun. Asi 8 miliard zaplatí fondy Evropské unie, zbytek částky však musí zaplatit samo hlavní město. První cestující by se měli na novém úseku svézt na jaře 2014.
Zvětšit mapu