Metrostav nabídl Praze dokončení Blanky. Vstřícné gesto, řekl Dolínek

Metrostav nabídl pražskému magistrátu převzetí kompletní odpovědnosti za dokončení tunelu Blanka včetně technologické části, kterou zajišťuje ČKD Praha DIZ. V dopise primátorce Adrianě Krnáčové to uvedl předseda představenstva Metrostavu Jiří Bělohlav. Tunel se měl otevřít v dubnu, kvůli výměně kabelů poškozených vodou ale město zprovoznění odložilo. Podle ČKD výměna potrvá zhruba osm měsíců.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka | Foto: Filip Jandourek

„Naše firma je okamžitě připravena zahájit s Hlavním městem Prahou jednání o převzetí kompletní odpovědnosti za dokončení celého projektu Blanka včetně technologické časti. Jsem si jist, že v úzké spolupráci dokážeme oživit toto krásné dílo v rozumném termínu,“ napsal Bělohlav v dopise, který má ČTK k dispozici.

Přehrát

00:00 / 00:00

Metrostav nabídl pražskému magistrátu, že převezme kompletní odpovědnost za dokončení Blanky. Více mluvčí Metrostavu František Polák

Náměstek primátorky za ČSSD Petr Dolínek Českému rozhlasu řekl, že je to vstřícné gesto, město ale musí provést právní analýzy.

„Bereme to jako první krok k jednání na toto téma. Musíme se podívat na případné právní a další aspekty, protože také máme zákonem limitované vícepráce a další možnosti. S Metrostavem budeme jednat velmi rychle,“ ujistil Dolínek.

Kabely byly poškozeny přívalovými dešti a vlhkým prostředím tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. ČKD Praha DIZ minulý týden vypracovala harmonogram objednávky a následné výměny poničených kabelů. Stále ale není jasné, kdo práce zaplatí. Magistrát už oznámil, že výměnu platit nehodlá. Podle některých informací by práce mohly vyjít na stovky milionů až miliardu korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na nabídku Metrostavu převzít odpovědnost za dokončení Blanky reagoval za pražský magistrát Petr Dolínek, radní pro dopravu a náměstek primátorky

ČKD jakékoli pochybení odmítá. „Náš postoj je pořád konzistentní a měnit jej nebudeme. ČKD Praha DIZ veškeré své dodávky řešila zcela v souladu s projektem a zadáním objednatele. Na rizika bylo upozorňováno opakovaně, což doložíme jednotlivými zápisy z kontrolních dnů včetně návrhů možných řešení, které jsme nad rámec svých povinností předkládali,“ sdělil ČTK na počátku března mluvčí firmy Karel Samec.

Blanka měla být původně otevřena v roce 2011. Poté vedení města termín několikrát odložilo, mimo jiné na jaro loňského roku, poté na prosinec a naposledy chtěli politici slavnostně pásku přestřihnout letos v dubnu. Podle údajů od ČKD Praha DIZ se ale strategická dopravní stavba neotevře dříve než na konci letošního roku.

Důležitou dopravní stavbu, která vyjde na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Rozhodčí soud už loni řešil spory se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Dosud pak pokračuje soudní pře se stavebním dozorem, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Tunel Blanka | Foto: Český rozhlas

ČTK, Simona Bartošová, Kateřina Havránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme