MHD v Hradci Králové se přiblížila běžnému provozu, některá omezení dál platí
Změny a úpravy dnes opět zasáhly královéhradeckou městskou hromadnou dopravu. Tentokrát to jsou ale změny k lepšímu. Komplikované dopravní situaci ve městě ulehčilo dokončení některých oprav na silnicích.
Ode dneška je opět otevřená Jižní ulice na Slezském předměstí. Pro hromadnou dopravu to znamená, že přestaly fungovat náhradní autobusové zastávky a linky autobusů v této městské části začaly opět jezdit podle původních řádů. Týká se to například linky č. 5, 11 nebo víkendové 33 a noční 51 a 52.
To je ta jednodušší část změn, kdy hromadná doprava na Slezském předměstí už jednoduše funguje tak, jak jsou lidé zvyklí. Ta složitější část se týká dopravy na ulici Československé armády. Ulehčení nastalo v podobě dokončení stavebních prací na křižovatce ulic ČSA a Mostecká.
Dopravní podnik tam mohl o dnešní půlnoci otevřít zastávku Adalbertinum v obou směrech. Například linka 2, 6, 14, 15 nebo a další už jezdí podle původních řádů. Stále ale zůstává uzavřená část ulice od křižovatky směrem ke krajskému úřadu. Některé linky se kvůli tomu na původní trasy ještě nevrátí.
„Na objížďce zůstanou linky 23, 27 a 33, které jezdí mezi Moravským a Slezským předměstím. Protože ještě není otevřená úplně celá třída ČSA, tak nemůžou zajet k Adalbertinu a musí jezdit po objízdných trasách, to znamená přes zastávku Soud a na Slezské předměstí a zpátky,“ popisuje Leo Sedláček za Dopravní podnik města Hradec Králové.
Třída ČSA se bude opravovat do prosince
Stejně tak na současných objízdných trasách zůstává i linka 16, 53 a 54. Další linky jsou upraveny částečně. Například linka 18, 19 už dojede k Adalbertinu, ale nemůže pokračovat dál k zimnímu stadionu, a proto se přes Pražský most, Tylovo nábřeží a Muzeum vrací zpátky. To znamená prodloužení trasy, takže lidé musí počítat s několikaminutovým zpožděním.
Dokončení prací na třídě ČSA je plánováno na prosinec letošního roku. Pro dopravní podnik města je přitom důležité dozvědět se termín dokončení alespoň čtrnáct dní předem, jak vysvětluje Leo Sedláček.
„Nestačí jenom přepsat číslo na jízdním řádu a říct řidiči, že pojede jinou ulicí. My to musíme dopracovat až do pracovních směn řidičů, do jejich střídání, do zajištění bezpečnostních přestávek a tak dále,“ říká Leo Sedláček.
Uvidíme, jestli se prosincový termín podaří stihnout. Práce na opravách může stejně jako dosud ovlivnit řada věcí.