Moravskoslezský kraj jedná s investory. Mají zájem o provoz letiště v Mošnově
Moravskoslezský kraj pokračuje v modernizaci ostravského letiště. Teď za 200 milionů korun staví nové centrum pro hasiče a záchranáře. Kraj přitom nevylučuje, že letiště třeba prodá. Ročně jeho branami projde 290 tisíc lidí. Cennější je ale dlouhá přistávací dráha, na které mohou přistávat obří nákladní letouny.
„Já létám z Mošnova, je to tady za kopcem. Na takové ty dovolené to stačí bohatě,“ popsal pan Pavel, který využívá ostravské letiště jednou za rok.
Úředník Radek taky létá jen za dovolenou, přednost ale dává Praze, je to pro něj paradoxně úspora času: „Zájezdy jsou narozdíl od Mošnova o dva dny delší. Z Prahy do zahraničí letíte brzy ráno a vracíte se pozdě večer.“
Letiště v Mošnově se nadále modernizuje. Moravskoslezský kraj jedná s investory, kteří mají zájem o jeho provozování
Do ostravského letiště se investovalo jen v posledních letech třičtvrtě miliardy z evropských dotací. Nyní se tam staví nová věž pro dispečery řízení letového provozu a taky speciální centrum pro hasiče a záchranáře.
Moravskoslezský kraj přesto letiště nabízí investorům. Na dráze mohou přistávat obří dopravní letouny, vede tam železnice a je to i blízko na dálnici, jak uvedl hejtman Miroslav Novák z ČSSD, který už jednal s čínskou investiční skupinou. Podle něj jde o velkou mezinárodní firmu.
„Jednání byla seznamovací, ale rádi bychom každopádně získali strategického partnera. Pro letiště dokáže být privátní kapitál vždy pružnější než veřejné finance, a to především na půdě nákladní dopravy,“ vysvětlil Novák.
I přes vysoké evropské dotace kraj letiště může pronajmout anebo i prodat. „To, co je pro nás důležité a je to povinnost všech příjemců dotací z našeho programu, je, aby každou významnou změnu hlásili dopředu. Tuto změnu je nutné dopředu schválit na naší straně,“ popsala ředitelka regionální rady Kateřina Dostálová.
Úřad bude až do roku 2021 kontrolovat, jestli letiště slouží, jak kraj v žádostech o dotace sliboval.