Motoristům slouží nový úsek D1 a část R55 u Hulína
Okolo patnácté hodiny se dnes otevřely další úseky dálnice D1 a rychlostní komunikace R 55 o délce 18 a půl kilometru, a to na trase mezi Kroměříží a Otrokovicemi.
Pět kilometrů dálnice a 13,5 kilometru rychlostní komunikace na sebe navazují na takzvané Moravské křižovatce poblíž Hulína. Nové úseky stály přibližně 7 miliard korun:
Začátek slavnostního otevření se o několik desítek minut zpozdil. Sněhová kalamita přivedla k Hulínu později i premiéra Patra Nečase : „Jsem velice rád, že jste všichni dorazili i při tomto nečase,“ řekl s úsměvem.
Otevření obou staveb přivítali především v Hulíně. Denně tam projíždělo městem až 15 000 aut, připomněl hulínský starosta Roman Hoza: „Očekáváme, že průjezdnost přes město klesne minimálně o 30 procent.“
Moravská křižovatka v Hulíně je největší mimoúrovňovou tuzemskou křižovatkou. V budoucnu by měla být prvním a také posledním místem v Česku, kde se kříží tři dálnice.
Zatím ale silničáři otevírají jen její část – směrem na západ jde o napojení na D1 směrem na Brno, a směrem na jih o větev rychlostní silnice R55 do Otrokovic. Za půl roku přibude další kousek D1 směrem k Přerovu a někdy v budoucnu i rychlostní silnice R49 směrem na Slovensko.
Do konce letošního roku se ještě otevře krátký, nicméně docela důležitý kousíček dálnice D8. Kdo pravidelně jezdí po této dálnici z Prahy na Ústí nebo Drážďan, ví, jak je dnes složité motat se v objížďkách na jejím současném konci u Lovosic. Objížďka má ke konci roku zmizet a sjíždět se bude z dálnice o pár set metrů dál u obce Bílinka rovnou na původní silnici první třídy číslo 8.
Kdy bude dostavena zbylá část dálnice D8, tedy úsek přes České středohoří, je ve hvězdách. Na některých úsecích se sice pracuje, ale na kus dálnice je zrušené územní rozhodnutí, takže tam se nic dělat nedá.