Motoristům začne sloužit nová část pražského okruhu

Pražský okruh bude mít ode dneška 40 kilometrů, což je polovina plánované délky. Motoristé se díky zprovoznění jihozápadní části dostanou z brněnské na plzeňskou dálnici v ideálním případě za necelých dvacet minut.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba pražského dálničního okruhu

Stavba pražského dálničního okruhu | Foto: Tomáš Adamec

Slavnostní otevření je plánováno na 9 hodin 20 minut a podle Jana Hořeního z Ředitelství silnic a dálnic ještě pár hodin potrvá než na nové silnici bude běžný provoz.

„Přestřižení pásky provede prezident republiky, následně proběhne poslední kontrola úseků a úklid. Je třeba, aby úsek prověřili i policisté. Pro veřejnost by měl být nový úsek zprovozněn v průběhu odpoledne 20. září,“ uvedl Hoření pro Radiožurnál.

Nový třiadvacetikilometrový úsek jihozápadní části Pražského okruhu bude sloužit především tranzitní dopravě. Pražané jej ale příliš využívat asi nebudou. Jednak je okruh zpoplatněný, ale především dva z osmi sjezdů vůbec nebudou otevřeny. Jak přibližuje Jan Hoření z Ředitelství silnic a dálnic, týká se to sjezdů na Komořany a Písnici.

„Proti uvedení do provozu výše uvedených sjezdů jsou místní. U sjezdu na Pomořany se očekává další investice ze strany města, a to na nový přivaděč na zmíněný okruh. Avizované křižovatky tak v provozu nebudou,“ popsal Hoření.

Liniové řízení dopravy

Nově otevřený úsek Pražského okruhu by měl odvést z Jižní spojky až 35 tisíc aut. Naopak na spojnici brněnské a plzeňské dálnice se očekává kolem 60 000 aut denně, také proto tam bude fungovat liniové řízení dopravy. Prakticky na každém kilometru je instalovaná tabule, která podle šéfa informatiky Ředitelství silnic a dálnic Jana Švece, není pouze informační, ale pro řidiče především příkazová.

„Budeme pomocí příkazových značek omezovat rychlost a budeme schopni omezit pohyb v jednotlivých pruzích také kamionovou a nákladní dopravu. Můžeme tak dopravu skutečně aktivně řídit, nikoli pouze informovat,“ řekl Švec Radiožurnálu.

Podle Jana Hořeního z Ředitelství silnic a dálnic je navíc velmi pravděpodobné, že nejvyšší povolená 130 kilometrová rychlost bude podle potřeby omezována.

„Bude to rozhodně velmi plný dvoupruh. Kdyby se tam nechala rychlost plná, vozidla by stála. Pokud se sníží, plynulost dopravy se zlepší. To je hlavní důvod, proč bude systém telematiky přítomen. Ušetřily se tím také miliardové náklady, zejména kvůli rozhodování o typu komunikace,“ zmínil Hoření.

Eva Kézrová, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme