Muž z Mariánských Lázní zemřel poté, co se nemohl dovolat na linku 155
Kvůli výpadku tísňové linky 155 zemřel v Mariánských Lázních 75 letý pacient. Ani nadvakrát se totiž nemohl dovolat záchranářům. Přivolala je až místní lékařka. Přes veškeré úsilí záchranářů senior po resuscitaci zemřel.
Zdravotnická záchranná služba Karlovarského kraje tvrdí, že na její straně chyba není. Informatici prý okamžitě vše prověřili a garantují stoprocentní funkčnost koncových zařízení v operačním středisku, které přijímá tísňová volání.
„Nám to začne alarmovat a takový alarm se neobjevil. Stejně tak když dojde k fyzickému přerušení sítě, tak se nám hovory překlopí z telefonních ústředen na sim karty, kde jsou další telefony, které mají několikastupňový záložní systém. Tam byl ten problém, že když někdo vytočil 155, tak to číslo neexistovalo a on se tak nedovolal,“ popsal ředitel záchranky Roman Sýkora.
Záchranná služba v době, kdy se pacient údajně nedovolal, pracovala normálně, stejně tak i ostatní linky. „Možná, kdyby muž zavolal na linku112, tak by hovor prošel,“ dodal ředitel Sýkora.
Vedení zdravotnické záchranné služby bude kvůli této mimořádné události požadovat oficiální stanovisko telefonního operátora, který tísňovou linku 155 zajišťuje. Současně případ předá právníkům, kteří zváží další kroky.
Český turista se na lince 112 v Libanonu pomoci nedočkal, případ vyšetřuje policie
Číst článek
Provoz linky 155 zajišťuje Telefónica. Její mluvčí Hany Farghali ale potvrdil, že společnost žádný výpadek sítě nezaznamenala.
„Společnost prověřila funkčnost linky 155 v Mariánských Lázních. Můžeme potvrdit, že nedošlo k žádnému výpadku. Víme o tom, že dva hovory v rozmezí jedné hodiny podle našich záznamů neprošly do sítě. Jeden šel z cizí mobilní sítě a další z cizí fixní sítě,“ řekl Farghali.