Na dálnici D8 chybí parkoviště pro kamiony i sociální zázemí pro jejich řidiče

Řidiči kamionů bývají mnohdy terčem nadávek. Motoristy v osobních autech většinou zpomalují, ovšem i oni mají svoje potřeby, které navíc nařizuje i zákon. Na teplické dálnici D8 ale mají málo míst, kde by mohli zaparkovat, natož se například umýt.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kamion na dálnici D8 u Řehlovic na Ústecku | Foto: Tomáš Šácha

Podle Martina z Vysočiny, který jede s nákladem do německého Hamburku, je odpočívek na D8 už od Prahy málo. „Od Prahy to máte tři pumpy. Na to, že je to hlavní tah Evropou, že tudy jezdí celá východní Evropa na západ, je to tedy dost málo,“ říká.

Na parkovišti dálnice D8 na 78. kilometru ve směru na státní hranici zastavil i slovenský řidič Petr, který se v mrazu a silném větru umývá vodou z barelu. Ten má postavený na blatníku svého tahače. Podle něj je zázemí pro řidiče i parkování velmi špatné.

„Velmi zlé to je. Parkovacích míst je málo. Co by se mělo zlepšit? Sociální vybavení pro řidiče mezinárodní kamionové dopravy,“ tvrdí. Na D8 v obou směrech je celkem 129 parkovacích míst pro kamiony.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech řidičů kamionů na D8 informoval reportér Jan Bachorík

„Samozřejmě dostatečná kapacita to není. Snažíme se jít cestou rozšíření odpočívek místo stavění nových. Je to levnější a mohlo by to vyřešit problém parkovacích míst,“ říká Martin Novák z ministerstva dopravy. O problému tedy na ministerstvu vědí. Chtějí se ale zaměřit hlavně na dálnici D1.

„V současné chvíli je nejpalčivější problém dálnice D1. My se budeme chtít soustředit na tuto dálnici, ale to neznamená, že bychom rozšiřování na ostatních dálnicích neprováděli. V tuto chvíli se ale nedá úplně stanovit harmonogram,“ informuje Novák.

Podle řidiče Martina z Vysočiny by pomohlo pouhé sledování mýtného systému. Podle toho by se pak přesně vědělo, pro kolik kamionů případné stání připravit. V současné době je totiž odpoledne problém zaparkovat.

„Měl by se sledovat mýtný systém a postupovat podle počtu vozidel, která tudy projedou. Po páté šesté hodině odpoledne máte hotovo, nemáte kde zaparkovat,“ dodává.

Řidiči se ale prý i na dálnici D8 navýšení počtu parkovacích míst dočkají a spolu s tím by se mělo zlepšit i sociální zázemí. Na ministerstvu se momentálně připravuje rozšíření odpočívky na 44. kilometru u Lovosic. S tím ale nemůžou řidiči počítat dříve než ve druhé polovině příštího roku.

Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme