Na jaře 2014 by večer po silnici mezi Děčínem a Českou Lípou neměly jezdit kamiony
Nákladní doprava se příští rok na silnici druhé třídy mezi Děčínem a Českou Lípou omezí. Problém kamionů na této komunikaci řeší už od začátku roku Ústecký i Liberecký kraj. Studie o zatíženosti dopravy a možnostech odklonění nákladních aut z této silnice ukázala, že doprava je tady přetížená. Za 24 hodin tu projede 2970 aut, kamion každou minutu a půl.
Ústecký i Liberecký kraj se shodly na uzavření silnice druhé třídy mezi Děčínem a Českou Lípou pro nákladní dopravu v nočních hodinách. Kamiony nad 12 tun se tak pravděpodobně přesunou na silnici I/9 směrem z Děčína na Nový Bor.
Podle ústeckého radního pro dopravu Jaroslava Komínka z KSČM budou kraje společně postupovat i dál. „Žádost o určité řešení této problematiky bude odeslána společně Ústeckým a Libereckým krajem na ministerstvo dopravy, které by to mělo dále řešit,“ uvedl.
O částečném zrušení kamionové dopravy na přetížené silnici II/262 z Děčína do České Lípy zjišťoval více Tomáš Mařas
Na uzavření silnice II/262 v nočních hodinách pro kamionovou dopravu nahlíží jinak vedoucí odboru dopravní policie Libereckého kraje Jaroslav Řehák.
„Přesuneme problém ze silnice II/262 na komunikaci I/9. Ta je značně vytížená a je to nehodový úsek,“ říká.
Podle starosty Nového Boru Jaromíra Dvořáka ze Starostů pro Liberecký kraj není noční uzavření silnice pro kamionovou dopravu řešením. „Ta situace je před kolapsem. I/9 je přecpaná během dne, tak ji ucpeme ještě večer,“ zlobí se.
Obavy má i nezávislý místostarosta České Lípy Tomáš Vlček. „Zkušenosti z nedávné obrovské nehody na I/9 ukázaly, že cokoliv se stane v Lípě na I/9, tak zároveň automaticky znamená vyvolání dopravního kolapsu."
Podle odhadů by mohlo omezení začít platit na jaře příštího roku.
Silnice II/262