Na jih a východ Moravy táhnou turisty nové atrakce i zavedená muzea
Letošní turistická sezóna ve Zlínském a Jihomoravském kraji by mohla být stejně úspěšná jako loni. Definitivní čísla sice zatím nejsou k dispozici, ale z předběžných údajů vyplývá, že návštěvnost památek i dalších turistických cílů kopíruje loňská data. Některá místa zaznamenala pokles, jiná naopak – záviselo to na počasí, ale i na nabídce služeb a jejich kvalitě.
V první polovině roku zaznamenala Centrála cestovního ruchu Východní Morava celkově sedmiprocentní nárůst hostů. Podle ředitelky Dany Daňové návštěvnost některých míst ovlivnily výkyvy počasí.
„Lidé přece jenom raději zůstali doma nebo si šli lehnout na plovárnu a nevyhledávali tolik kamenné památky a podobně. Na druhou stranu máme fantastická čísla, které nám pro změnu hlásí nové atraktivity v kraji, jako je například Kovozoo ve Starém Městě, která dosáhla návštěvnosti přes dvacet tisíc hostů. Úplně stejně v dobrých číslech je Modrá, Živá voda na Modré, Archeoskanzen,“ vypočítává Daňová.
Rozdíly v návštěvnosti jednotlivých míst byly i na jižní Moravě. Zuzana Vojtová z tamní Centrály cestovního ruchu zdůrazňuje, že lidi láká nejen kvalita služeb, ale i netradiční nabídka.
„Sloupsko-šošůvské jeskyně nabídly adrenalinové prohlídky, neandrtálské prohlídky, teambuildingy pro firmy a zaznamenali velký zájem o tyto atraktivní prohlídky. Není to prostě jenom obyčejná prohlídka, ale snaží se to zpestřit kostýmy, vtipem, napětím, procházkami ve tmě s baterkou a podobně, a to je lákadlo,“ vysvětluje Vojtová.