Na lince A vyjede o víkendu první metro s vagonem určeným pro seznámení

Nápad s vagonem pro nezadané v pražském metru způsobil na jaře velký poprask dokonce i za hranicemi naší republiky. Někteří lidé přijali myšlenku volné seznamky s nadšením, další ji s obavami kritizovali. Po půl roce diskuzí vyjede první souprava s "komunikačním vozem" zítra na lince A.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stanice metra Malostranská

Stanice metra Malostranská | Foto: Filip Jandourek

Speciální vagon určený pro seznamování a navazování nových kontaktů bude jezdit pouze o sobotách a zatím jen na lince A. Oproti původnímu plánu to nebude ten poslední v soupravě, ale prostřední.

„Prostřední vagon jsme nakonec vybrali z toho důvodu, že pokud by to byl ten konečný, tak při obratu soupravy by to byl ten první. Cestující by se museli orientovat, ve kterém směru ta souprava zrovna jede. Prostřední je vždycky prostřední,“ vysvětluje ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Počítá se i s konflikty

Vagon nebude ani speciálně označen třeba samolepkou. Cestující na něj upozorní pouze informační tabule ve vestibulu. Oproti původním spekulacím nemá jít o vůz pouze pro nezadané, ale zkrátka pro všechny. Pro studenty, seniory, muže, ženy bez rozdílu na jejich aktuální stav. Dopravní podnik chce dát lidem pouze prostor pro navázání kontaktu, zbytek už je na cestujících.

Zda se projekt bude dál rozšiřovat i na ostatní linky nebo dny, se rozhodne podle toho, jaké budou ohlasy cestujících. O "komunikační vagon" projevilo v anketě na webu dopravního podniku zájem 80 procent lidí. Ředitel Ďuriš ale počítá i s negativními reakcemi.

„Samozřejmě může nastat situace, že se k sobě dostanou lidé, kteří si nebudou sympatičtí, může tam dojít k určitému konfliktu. Věříme ale, že tohle bude v minimální míře a určitě ne víc, než je tomu dnes,“ říká.

Díky tomu, že nebylo nutné vozy nějak speciálně upravovat, náklady na celý projekt jsou podle dopravního podniku prakticky nulové.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme