Na nepřipoutané řidiče na dálnici D8 mají policisté připravený simulátor nárazu

Na důležitost používání bezpečnostních pásů dnes budou upozorňovat čeští a němečtí policisté. Společná akce na dálnici D8 v Ústeckém kraji má název Pokuta aneb Bumbác. Hříšníci si totiž budou muset vyzkoušet simulovaný náraz na přístroji, kterému se říká právě Bumbác.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří | Foto: Filip Jandourek

Řidič, kterého dnes policisté na dálnici D8 přistihnou nepřipoutaného bezpečnostními pásy, dostane na výběr: buď si vyzkouší náraz v třicetikilometrové rychlosti do pevné překážky na simulátoru, nebo zaplatí pokutu.

Poprvé si tuhle neobvyklou přesvědčovací metodu policisté vyzkoušeli zhruba před rokem. Byla stejně jako dnešní akce zaměřena hlavně na řidiče kamionů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nová pravidla vymáhání pokut v rámci EU jsme probrali se zpravodajem ČRo v Bruselu Ondřejem Houskou.

A většina z nich tehdy přiznala, že je síla nárazu v tak malé rychlosti přesvědčila o důležitostí bezpečnostních pásů mnohem více než případná pokuta.

Zatímco vyjet v Česku s nezapnutými pásy znamená přestupek a ztrátu bodů, za přestupky spáchané v cizině nečeká řidiče-cizince prakticky žádný postih. A to se týká třeba i jízdy na červenou. Cizinec má nárok nezaplatit pokutu přímo na místě a v rámci EU neexistuje žádný mechanismus, jak po řidiči jehož auto není v dané zemi registrováno, vymáhat sankci.

To se ale v druhé polovině příštího roku změní. Ministři evropské sedmadvacítky se po několika letech jednání dohodli na nových pravidlech, která schválil Evropský parlament. Za nejvážnější dopravní přestupky tak stihne řidiče osobních i nákladních aut trest prakticky ve všech zemích Evropské unie.

Mezi pokutované přestupky bude patřit například jízda na červenou, nezapnuté bezpečnostní pásy, řízení pod vlivem alkoholu, telefonování za volantem či překročení maximální povolené rychlosti. Nepatří tam parkování v místech, kde se to nesmí nebo nezaplacení parkování.

Od sladění pravidel ve všech zemích EU si Brusel slibuje i zvýšení bezpečnosti provozu na evropských silnicích. Vymáhání pokut za přestupky ale bude administrativně velmi náročné.

Dagmar Cestrová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme