Na Pražském okruhu se snižuje maximální rychlost

Jen jedenáct dnů mohli motoristé na nově otevřeném Pražském okruhu využít maximální dálniční rychlost. Ředitelství silnic a dálnic ji kvůli bezpečnosti snížilo ze 130 na 100 kilometrů v hodině, v tunelech zůstává osmdesátka.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba pražského dálničního okruhu

Stavba pražského dálničního okruhu | Foto: Tomáš Adamec

„V podstatě je to kvůli bezpečnosti, protože řidiči nejsou zvyklí na nový okruh, se zájmem sledují veškeré detaily stavby. Musí se okruh teprve naučit, nájezdy, sjezdy, není to jednoduchá stavba,“ řekl Jan Faraj z firmy Eltodo, která zajišťuje liniové řízení dopravy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Proč se na Pražském okruhu snižuje maximální rychlost zjišťovala Eva Kézrová

Za 12 dnů provozu se na novém úseku odehrálo už několik nehod, dvě dokonce v tunelech. Také liniové řízení dopravy, které mělo rychlost automaticky regulovat podle hustoty dopravy, zatím funguje pouze zkušebně. Podle Faraje systém není možné testovat jinak než za plného provozu.

„Jak dlouho bude trvat poloautomatický režim nelze odhadnout, protože je třeba vyladit tisíce možností a tisíce položek,“ uvedl Faraj.

Igor Maňour, Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme