Na přelomu září a října přestanou jezdit tramvaje přes most mezi Trojou a Holešovicemi

Ke konci září skončí výluka v okolí Prašného mostu a do Dejvic se opět vrátí tramvaje. Dopravní omezení se ale opět kvůli stavbě tunelového komplexu Blanka přesune do Troje a Holešovic. Přes most "Rámusák" nebudou několik měsíců jezdit tramvaje. Stavaři totiž musí přeložit koleje na nový Trojský most.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozestavěný Trojský most přišel o bílé ocelové podpěry. Ty byly odstaveny a čeká je demontáž. | Foto: Evelyna Kulíšková

Atmosféra kolem otevření Trojského mostu je napjatá. Tramvajové koleje se měly začít překládat už na konci června. Magistrát ale stavební firmě Metrostav nedodal potřebná povolení. Podle mluvčího firmy Františka Poláka každá sebemenší změna v projektu prochází složitým schvalováním.

„Policie podala trestní oznámení na vedení města kvůli Opencard, čili tím se asi změnila ochota radních něco riskovat. Dneska z toho vznikl nepředstavitelný úřad. Typy změn – třeba změna konstrukcí chodníků, že se tam místo tří centimetrů dávají čtyři centimetry štěrku, že tam místo betonových obrubníků přijdou žulové obrubníky. Čili relativně drobné věci. Dneska se na tom zaměstnávají asi dvě advokátní kanceláře. Proces je nepředstavitelně složitý, moc tomu nerozumím,“ řekl Polák.

Přehrát

00:00 / 00:00

O dokončení stavby Trojského mostu se zajímala redaktorka Anna Königsmarková

Magistrát firmě slíbil, že do konce září povolení dostane a může se začít pracovat. Přeložka kabelů a kolejí se ale oproti původnímu plánu protáhne. Přes zimu potrvají stavební úkony mnohem déle, maximálně až osm měsíců. Tak dlouho by trvala výluka tramvají, které nahradí autobusy, což se městu také moc nelíbí.

„Pro nás zase z hlediska MHD je to nepříjemné dopravní opatření. Snažíme se to zkrátit na nezbytně nutnou dobu, po kterou bude starý ‚Rámusák‘ uzavřen. Jednáme ve spolupráci s organizací Ropid a Dopravním podnikem o náhradní autobusové a tramvajové dopravě. V Trojské ulici by byla jen kyvadlová doprava tramvaje a po zbývající trase zhruba autobusu 112 by jezdila náhradní autobusová doprava,“ upřesnil radní pro dopravu Jiří Pařízek z TOP 09.

Metrostav tvrdí, že i přes zpoždění stihne Trojský most otevřít pro automobily i městskou hromadnou dopravu na konci dubna 2014. Jak ale dodal primátor Tomáš Hudeček z TOP 09, i kdyby se most neotevřel, tunelový komplex Blanka bez něj může fungovat.

„Trojský most není podmínka fungování Blanky, nicméně Trojský most je náhrada za tramvajový most ‚Rámusák‘, který nemůže fungovat, když má fungovat Blanka. To znamená, most musí být zrušen, aby Blanka mohla být dostavěna. A aby mohly tramvaje dál jezdit, musí fungovat tramvaj na Trojském mostě, tím pádem by zase tratilo město, kdyby nefungoval Trojský most,“ uzavřel Hudeček.

Je tedy i v zájmu města, aby stavební práce začaly co nejdříve. Kromě přeložek musí dělníci v okolí mostu postavit i protipovodňové zábrany a nájezdovou rampu z tunelu Blanka.

Severozápadní část pražského Městského okruhu - tunelový komplex Blanka | Foto: ČTK

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme