Na trase z Děčína do Ústí projel obří nadměrný náklad, dál ho čeká cesta lodí do Finska

Dva obří zásobníky na kapalný plyn projely dnes a včera po hlavním tahu z Děčína do Ústí nad Labem. Přeprava kolosů o padesátimetrové délce a váze skoro 400 tun zkomplikovala dopravu v obou městech. Zásobníky teď čeká cesta po Labi až do německého Hamburku. Odtud poputují po moři ke konečnému zákazníkovi do Finska.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vykládání nadměrného nákladu | Foto: ČEZ

Obří zásobník nakládají na nádvoří firmy na tahač.

„Není to jenom tahač, ale pod tahačem jsou dvě soupravy. Spočítali jsme, že celá tato tažná souprava má kolem 200 kol,“ říká Monika Votápková, mluvčí firmy Chart Ferox, která zásobníky - největší svého druhu na světě - vyrábí.

Tento obří zásobník má délku zhruba 50 metrů a průměr 6 metrů, přibližně jako tubus metra. Po naložení se na zásobník ještě natahují kabely.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na trase z Děčína do Ústí nad Labem dnes projel obří nadměrný náklad. Jeho cestu sledovala Daniela Pilařová

„Zásobník je transportován na dvou nezávislých podvozcích. Hydraulické kabely jim umožní mezi sebou komunikovat nebo včas brzdit,“ říká vedoucí logistiky Pavel Kaňka.

Náklad se pomalu rozjíždí a řidiči se mezi sebou domlouvají vysílačkami. „Specialitou je, že soupravu řídí tři řidiči,“ vysvětluje Monika Votápková. Jeden řidič sedí v předním kamionu, druhý v zadním, který náklad tlačí a mezi nimi – na ovládacím zařízení - sedí třetí muž.

„Pracuje s celým systém v jednom bodě tak, aby se zásobník udržel,“ vysvětluje Kaňka.

Paradoxně nejtěžší zatáčku musí náklad překonat ještě na půdě závodu. „Je to zatáčka, která se vlastně obkružuje do 180 stupňů. Je to excelentní souhra tří šoféru, každé kolečko jde jinam. Z dálky to vypadá jako bílý balet, nádhera," obdivuje Kaňka.

Naložit zásobník na přepravní soupravu trvalo dvě hodiny, stejnou dobu pak samotná cesta z Děčína do Ústí nad Labem.

Daniela Pilařová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme