Na trati z Brna do České Třebové ráno vykolejil vagon, vlaky pojedou odpoledne

Od rána je mimo provoz část koridorové tratě Brno-Česká Třebová. Během jízdy nákladního vlaku totiž vykolejil jeden z vozů, poškodil výhybky a zřejmě i trať. To teď na místě zjišťuje Drážní inspekce a pracovníci Správy železniční dopravní cesty. Vlaky v úseku Brno-Blansko by měly začít jezdit v 15 hodin.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na železniční trati mezi Brnem-Maloměřicemi a Adamovem vykolejil ráno dvakrát vagon s cisternou

Na železniční trati mezi Brnem-Maloměřicemi a Adamovem vykolejil ráno dvakrát vagon s cisternou | Zdroj: ČTK

Kolem šesté hodiny ranní vykolejila v Brně-Maloměřicích cisterna nákladního vlaku jedoucího směrem od Blanska.

Původně se předpokládalo, že k tomu došlo právě až tam, později se ale potvrdila jiná verze, že vagon vykolejil už dávno předtím.

Konkrétně před stanicí Adamov, kde vykolejená cisterna poškodila čtyři výhybky, pak se podvozek dostal zpátky na koleje a k opětovnému vykolejení došlo až při vjezdu do brněnského železničního uzlu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Aktuální informace o nehodě přinesl v Odpoledním Radiožurnálu Ivan Holas

Byly poškozeny čtyři výhybky, pražce a upevňovadla na několika místech více než desetikilometrového úseku. Škoda se zatím odhaduje na 10 milionů korun.

Některé části výhybek jsou poměrně drahé, protože jsou na koridorové trati a jejich výměna bývá časově náročná, protože ne vždy jsou potřebné díly hned k dispozici. Oprava tak zřejmě bude trvat řadu dní, možná i týdny.

Trať z Brna na Českou Třebovou je dvojkolejná, na druhé koleji už ale několik dní probíhá naplánovaná výluka. Kvůli ní už mezi Brnem a Blanskem jezdila náhradní autobusová doprava a po jediné koleji jezdily pouze dálkové osobní a také nákladní vlaky.

Po ranní mimořádné události se Správa železniční dopravní cesty rozhodla tuto výluku urychleně ukončit, provoz na druhé koleji obnovit v 15 hodin a přesunout sem právě dálkové a nákladní vlaky.

Do té doby ovšem musí všechny dálkové vlaky, včetně mezinárodních, jezdit odklonem přes Havlíčkův Brod. To znamená velké zpoždění a komplikace pro cestující, kteří chtěli přestoupit či vystoupit někde na vyloučeném úseku mezi Brnem a Českou Třebovou.


Zvětšit mapu

Ivan Holas, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme