Nároky klientů se mění, krkonošští hoteliéři jsou však se zimní sezónou spokojení

Krkonošští hoteliéři jsou s letošní končící sezónou spokojení, turistů prý přijelo zhruba stejně jako loni. Víc si však hlídají, za co utrácí své peníze. Zimní sezóna v Krkonoších končí příští neděli.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na sjezdovce (ilustr. obr.)

Na sjezdovce (ilustr. obr.) | Foto: Radana Schaeferová

Jiří Suk provozuje hotel v samotném srdci Špindlerova Mlýna. Všech třináct dvoulůžkových pokojů měl v průběhu zimy téměř neustále zaplněných. Třetinu turistů tvořili Němci, další třetinu Češi a cestu do asi nejznámějšího horského střediska v Česku našli i Poláci, Dánové a Rusové.

„Jezdí na poslední chvíli, rezervují na poslední chvíli, pobyty se zkracují – dvoudenní, třídenní i v zimní sezóně,“ popisuje Jiří Suk hlavní změnu za několik posledních let.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hoteliérů ve Špindlerově Mlýně se na hodnocení končící zimní sezóny ptal redaktor Václav Plecháček

S návštěvností byli spokojení i v jednom z největších místních hotelů s kapacitou 217 lůžek. Potvrzuje to obchodní manažerka Jitka Hronešová.

„Devadesáti sedmi procentní obsazenost v lednu, devadesáti devíti procentní obsazenost v únoru a zhruba osmdesáti pěti až devadesáti procentní obsazenost v březnu, takže pro nás z toho hoteliérského pohledu to je naprostá spokojenost,“ poznamenává Hronešová.

Návštěvníci Krkonoš si stále však více hlídají, co za své peníze dostanou, a hoteliéři se tak snaží nabízet akční balíčky.

„Musíme být velmi opatrní na to, jak ty ceny stavíme. To znamená, že musíme přizpůsobovat ceníky, dělat akční nabídky a daleko více vnímáme potřebu hostů dostat v té původní obchodní nabídce všechno v ceně,“ vysvětluje Hronešová.

Raději kvalitní jídlo a méně piv

V průměru sice návštěvníci hor utráceli podobně jako v minulých letech, i podle Jiřího Suka třeba však třeba v restauraci mnohem více uvažovali nad tím, za co vlastně platí.

„Na tom jídle lidé rádi zaplatí za kvalitu. Je to vidět. Raději si dají o dvě piva méně, ale dají si kvalitní maso. A je vidět, že lidé jsou v tom už vzdělaní a že vědí,“ říká Suk.

Ve Špindlerově Mlýně se po mnoha letech změnil provozovatel skiareálu. Nastavil vyšší ceny odpoledních skipasů, které kompenzoval různými akčními nabídkami. Jak upozorňuje Jiří Suk, zvýhodněné ceny vedlejší sezóny přišly později, než by bylo potřeba.

„Přicházet s akční nabídkou čtyři za tři pár dní před prvním březnem, to je takové plácaní do vody. Akční nabídka musí být daná už hodně dopředu, aby klienti věděli – ano, pojedeme v březnu do Špindlu, bude tam levné lyžování - a ne to řešit na poslední chvíli,“ myslí si Suk.

Obecně však hoteliéři strategii nového provozovatele skiareálu chválí. Jeho hlavní cíl – zaměřit se především na vícedenní turisty, a to rodiny s dětmi – se jim líbí.

Zimní sezóna potrvá v Krkonoších ještě týden, ta letní začne 1.května.

Václav Plecháček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme