Nárůst dálkových spojů mezi Bohumínem a Prahou komplikuje regionální dopravu

České dráhy řeší v Moravskoslezském kraji nečekaný problém. Rychlíky, které jezdí mezi Bohumínem a Prahou, výrazně zasahují do fungování regionální dopravy. Na trati se dnes střídají hned tři dopravci. Osobní vlaky tak často musejí dlouhé minuty čekat ve stanici na povolení k odjezdu. Stále častější zpoždění vyhánějí z lokálních spojů cestující.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto)

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Je to nespravedlivé, že rychlíky mají přednost před osobním vlakem,“ říká studentka Monika. Cesta, kterou dřív vlakem zvládla bez větších zpoždění se jí teď často protáhne. Ona i další cestující proto kvůli vlastnímu pohodlí uvažují o změně dopravního prostředku.

„Vzhledem k tomu, že jsou dělané zóny a průkazka vám platí i na autobusy, je mi v podstatě jedno čím se do práce dopravím. Některé vlaky jsou opravdu hodně staré, ty moderní, elektrické, jsou lepší, ale těmi nejezdím, bohužel,“ naznačuje například paní Milena.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rychlíky, které jezdí mezi Bohumínem a Prahou, výrazně zasahují do fungování regionální dopravy. Podrobnosti zjišťoval reportér Stanislav Janalík

Právě odliv cestujících z osobních vlaků trápí Moravskoslezský kraj, který regionální spoje dotuje.

„Regionální doprava nám začíná ze systému trochu vypadávat v tom smyslu, že se dostává do stále hroších časových poloh. Prodlužují se časy dopravy třeba do Ostravy a pochopitelně lidé na to reagují tím, že přestupují z vlaků buď do autobusů, nebo do aut,“ potvrzuje sociálnědemokratický náměstek hejtmana Daniel Havlík.

Nejkritičtější je situace na trati mezi Bohumínem a Přerovem, kde v posledních letech výrazně přibylo zrychlených spojů. České dráhy zatím řešení nenašly.

Na Frýdecko-Místecku končí málo vytížené autobusové spoje, pomůže MHD

Číst článek

„Jezdí tady už kolem 64 párů vlaků dálkové dopravy a ta regionální je velmi silně potlačovaná. Snažíme se to řešit, ale je to velmi složité. Je to namáhavé pro naše konstruktéry,“ vysvětluje krajský ředitel centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Klich.

Dopravce se navíc obává toho, aby cestující neodradily i chystané výluky na Těšínsku.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme