Nehod na železničních přejezdech přibylo za poslední dva roky téměř o 50 procent

Podle policie přibývá nehod na železničních přejezdech a na kolejích. Téměř ve všech případech je to ale vina řidičů nebo neukázněných chodců, kteří si přes koleje krátí cestu. Nepozornost stála i za loňskými vážnými nehodami vlaku s auty ve Šluknově na Děčínsku. Šluknovský přejezd tak v počtu nehod patří v Ústeckém kraji na přední místa.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Srážka vlaku s nákladním automobilem na železničním přejezdu ve Šluknově na Děčínsku

Srážka vlaku s nákladním automobilem na železničním přejezdu ve Šluknově na Děčínsku | Foto: Drážní inspekce

Na železniční přejezd u Šluknova loni v září vjel řidič kamionu i přesto, že svítila výstražná signalizace. Způsobil tak nehodu, při které byl těžce zraněn strojvedoucí a 11 pasažérů vyvázlo se zraněními lehkými.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Daniely Pilařové o nebezpečném počínání řidičů a chodců na železničních přejezdech, které často vede k tragickým nehodám

Většina řidičů na frekventovaném přejezdu bez závor nedodržuje 30kilometrovou rychlost.

„Hlavní problém není v přejezdu. V drtivé většině je mezi pedály a volantem, to znamená v osobě řidiče,“ myslí si mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Na Šluknovském přejezdu došlo loni hned ke dvěma vážným nehodám. Podle šluknovské starostky Evy Džumanové ale paradoxně souvisely s vyspravováním sinice před samotným přejezdem.

„Od přejezdu byl semafor, který reguloval dopravu na opravované komunikaci, a řidiči bohužel svou nepozorností nejspíš chtěli stihnout zelenou a vjeli na přejezd,“ říká Džumanová.

Zabezpečení na přejezdu ve Šluknově fungovalo, první závěry nasvědčují chybě řidiče

Číst článek

Závory nebudou, stály by 8 milionů

I přesto se Správa dopravní železniční cesty nechystá instalovat přes tento přejezd závory, a to kvůli ekonomické náročnosti. Jedna instalace závor totiž vyjde až na 8 milionů korun.

„Musí se tomu samozřejmě i uzpůsobit zabezpečovací zařízení na trati. Není to jen o investici do samotných mechanismů,“ dodává Ptačinský.

V pondělí se v Libereckém kraji zaměřili policisté a Správa železniční dopravní cesty právě na přejezdy a přecházení přes koleje. Jen dopoledne z 10 lidí nejméně tři přešli kolejiště tam, kde neměli, a stejný počet řidičů nerespektoval výstražná znamení.

dab, Daniela Pilařová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme