Nejčastěji se lidé na Sdružení obrany spotřebitelů obracejí kvůli smlouvám a reklamacím

Pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů se denně setkávají s desítkami zákazníků, kteří se nechtějí smířit s nekalými praktikami obchodníků. Nejčastěji se lidé chtějí poradit, jak se vyvázat z nevýhodné smlouvy nebo třeba jak správně reklamovat zboží.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Účtenky

Účtenky | Foto: Comstock Images

Smířit se s neférovým jednáním obchodníka nechtěl například třiasedmdesátiletý muž z Brněnska. S manželkou si řádně zaplatil lázeňský pobyt, ale krátce před plánovaným odjezdem mu zavolala zprostředkovatelka zájezdu, že nezaplatila lázeňským domům a že se cesta ruší.

„Byl nám navržen termín, který jsme nepřijali z vážných rodinných důvodů. Paní majitelka navíc říkala, že ani tento termín nemusí být jistý. Samozřejmě, že jsme se těšili. Manželka už kufr sbalený, všichni nám říkali, že Karlova Studánka je krásná, ten kraj je vyhlášený čistým ovzduším, manželka trpí na průdušky, tak jsme se těšili, že se trochu vylepší, a holt je to pryč,“ popisuje zklamaný senior.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočila redaktorka Zuzana Plíšková

Ihned vyhledal poradnu, kde mu právníci pomohli sepsat odstoupení od smlouvy, které zprostředkovatelce pobytu zaslal. „Paní má deset dnů od dodání na to, aby splatila,“ dodává senior.

O své zkušenosti s neférovými obchodníky se mohou nespokojení zákazníci rozdělit třeba na stránkách Sdružení obrany spotřebitelů.

„My jsme vytvořili rubriku na našich webových stránkách www.asociace-sos.cz, kde jsou vlevo ‚spotřebitelské zkušenosti‘. A tam začínají ti spotřebitelé už hodně psát, vyměňují si ty zkušenosti, řeknou, že třeba se k nim ten prodejce třeba zachoval podvodně. A my zase těm prodejcům dáme avízo, že jsou tam na jejich firmu stížnosti, a oni se k tomu mohou také vyjádřit,“ uvádí předsedkyně sdružení Gerta Mazalová.

Sdružení obrany spotřebitelů se zaměřuje i na poradenství. Nejčastěji se na něj lidé obracejí o radu, jak se lze vyvázat z nevýhodné smlouvy nebo si nevědí rady s reklamací zboží.

„Častým problémem je, že spotřebitel neuplatní nějaký konkrétní nárok, popřípadě uplatní nárok špatný. A tady zákon stanoví, že prodejce má informovat spotřebitele o tom, jaké nároky mu v dané chvíli plynou ze zákona. Problém je v tom, že oni se této povinnosti nejčastěji zbaví tím, že někde vyvěsí reklamační řád a spotřebitel samozřejmě nemá potom ty potřebné informace u sebe v okamžiku, kdy jde přímo reklamovat,“ říká právnička Sdružení obrany spotřebitelů Marcela Tomaščáková.

Stále větší zájem je o řešení sporů spotřebitelů a druhé strany mimosoudní cestou. Mezi oba partnery vstoupí například právě Sdružení obrany spotřebitelů a snaží se ve spolupráci s nimi najít řešení. I zde ale platí, že prodejce musí být solidní a mít vůli spor urovnat.

Zuzana Plíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme