Nemocnice v Jihlavě má systém elektronických objednávek za miliony, někteří lékaři ho ignorují
Lékař v jihlavské nemocnici neošetřil muže objednaného přes nový elektronický systém. Přitom kraj do takzvané e@mbulance, která má pacientům ušetřit čas v čekárnách, investoval polovinu z celkové ceny 4 milionů korun. Krajští úředníci teď řeší stížnost naštvané pacientky.
Paní Švajtarová objednala svého těžce nemocného manžela do jihlavské nemocnice na ambulanci bolesti. Jaké bylo ale její překvapení, když ji sestra sdělila, že se na ni řada nedostane.
„Ukázala jsem ji rezervační lístek, který jsem měla jako doklad. A ona nám sdělila, že oni tyto objednávky nerespektují,“ uvedla.
Elektronické objednávání do jihlavské nemocnice stálo kraj 2 miliony. Přesto ho někteří lékaři ignorují. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Lucie Maxová
Stejné odpovědi se dočkal prý i od lékaře. A to i přesto, že je její manžel upoután na invalidní vozík. A do jihlavské nemocnice cestovali v horkém dni přes 20 kilometrů.
Lékař Petr Cvrček ale své jednání obhajuje. Prý se dostal do časové tísně, protože spěchal na oddělení ARO, kde musel střídat kolegu.
„Pacienta jsem upozorňoval na to, že řeším etické dilema, zda pečovat o pacienta s chronickou bolestí nebo o pacienty, kteří umírají nebo jsou v přímém ohrožení života. Zvolil jsem ti variantu, kterou jsem zvolil. Jeden z těch umírajících pacientů zemřel za 3 hodiny po našem rozhovoru, druhý následujícího dne,“ uvedl.
Podle lékaře není elektronické objednávání v jejich ambulanci zrovna nejšťastnější. Nemohou prý nikdy zaručit, že pacient bude vyšetřen přesně v hodinu, na kterou se objedná.
Ředitel jihlavské nemocnice Lukáš Velev má ale na celou věc jiný názor a za e@mbulancí si stojí:
„V tomto případě došlo ke konkrétnímu selhání týmu, který v ambulanci byl. A myslím, že tam došlo i poměrně k neetickému chování vůči pacientovi a doprovodu.“
Ředitel proto své zaměstnance napomenul. Věc nyní prošetřuje krajský úřad, pod který jihlavská nemocnice spadá.