Nová liberecká nízkopodlažní tramvaj EVO2 zvaná Evička dostala průkaz způsobilosti

Jakýsi technický průkaz obdržela nová liberecká nízkopodlažní tramvaj EVO2. Moderní tramvaj s bezpečnostním kamerovým systémem má za sebou sedm tisíc kilometrů zkušebního provozu. Po řadě dalších náročných zkoušek a doškolení dalších řidičů ji za pár dní dopravní podnik nasadí na linku mezi Hanychovem a Lidovými sady.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ředitel libereckého dopravního podniku Luboš Wejnar ukazuje "průkaz způsobilosti drážního vozidla" prototypu nové tramvaje EVO2 zvané Evička, která byla slavnostně zařazena mezi liberecké tramvaje

Ředitel libereckého dopravního podniku Luboš Wejnar ukazuje "průkaz způsobilosti drážního vozidla" prototypu nové tramvaje EVO2 zvané Evička, která byla slavnostně zařazena mezi liberecké tramvaje | Zdroj: ČTK

Když tramvaj EVO2 přezdívaná Evička loni v září poprvé vyjela, lidé si ji chválili. Tramvaj jezdila několik měsíců ve zkušebním provozu na trati Horní Hanychov – Lidové sady. A přišla první a zatím jediná stížnost na hluk od jednoho Liberečana, který bydlí na ulici 5. května. Josef Šťovíček z Masarykovy třídy, kudy tramvaj taky jezdí, si sice nestěžoval, ale zaznamenal při průjezdu vozu vibrace v bytě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Ivany Bernáthové o nové nízkopodlažní tramvaji, které Liberečané říkají Evička

Dopravní podnik proto nechal vyměnit řadu součástek, které tlumí vibrace. „Vibrace se snížily o 40 procent,“ říká provozní ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička. Tramvaj dlouhá 23 metrů prošla třemi desítkami zkoušek.

V dílně technici také testovali, jak se Evička chová při vykolejení. Zkoušky nebyly jednoduché. „Ona je jako housenka, máte místo dvou podvozků tři a každé vykolejení je jiné, jestli vykolejí jedním podvozkem, všemi, nebo prostředním.“ Podvozek je podle Lavičky velmi nevyzpytatelný.

David Souček si EVO2 během zkušebního provozu velmi oblíbil. Řídit se ji naučil rychle, i když má o trochu víc ovládacích prvků než starší tramvaje. Na stavové obrazovce řidič vidí stav mechanických brzd, otevřené nebo zavřené dveře, rychlost či výkon jednotlivých podvozků.

Cestující si podle Součka Evičku během zkoušek hodně oblíbili. „Dokonce jsou i lidi, kteří jezdí z konečné na konečnou. Jsou na tu tramvaj schopni čekat půl hodinu hodinu ve městě,“ vypráví Souček.

Liberecký dopravní podnik zařadil do vozového parku prototyp nové tramvaje EVO2 zvané Evička | Foto: ČTK

Nízkopodlažní tramvaj EVO2 teď bude jezdit po Liberci s řidiči, kteří se na její řízení školí. Zhruba za deset dní bude nasazená do plného provozu. Mnoho lidí se zajímá, jestli bude mít sestřičku.

Podle šéfa představenstva libereckého dopravního podniku Romana Šotoly z ČSSD zatím podnik nemá peníze na další tramvaj, ale je možné, že se jednou podaří získat na pořízení další tramvajové krasavice peníze z evropských fondů.

„Sestřičky téhle krásné tramvaje by mohly být i v jiných městech a zaměstnanci dopravního podniku by se mohli podílet na montážních pracích,“ doufá Šotola.

Ivana Bernáthová, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme