Novou cyklosezonu odstartuje v Praze Velká jarní cyklojízda

V Praze dnes oficiálně začne cyklosezona. Velká jarní cyklojízda vyjede v podvečer z pražského náměstí Jiřího z Poděbrad. Účastníci mohou letos poprvé do ulic vyrazit i v maskách. Už před několika dny oznámila iniciativa Auto-mat druhý ročník kampaně ‚Do práce na kole‘.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jarní projížďka

Jarní projížďka | Foto: Honza Ptáček | Zdroj: Český rozhlas

„Kampaň do práce na kole je kampaň na podporu udržitelné mobility ve firmách, snažíme se o zpopularizování dojížďky na kole jako o absolutně normální volby pro každodenní cesty do práce a z práce. Auto-mat kampaň realizoval poprvé minulý rok, inspirovali jsme se samozřejmě řadou pozitivně probíhajících příkladů ze zahraničí,“ říká manažer projektu Vít Masare.

Loni se akce účastnilo 1100 účastníků ze 181 firem, otázka ovšem je, zda nemají takové akce na podporu cyklistiky pouze nárazový efekt.

„Co je pro nás podstatné, jsou výstupy z čítačů cyklistů, kterých je v Praze asi dvacítka. Ty ukazují, že jen mezi lety 2010 a 2011 tu došlo ke šestačtyřicetiprocentnímu nárůstu použití kola pro dopravu ve městě, a městská cyklistika a ježdění z práce a do práce na kole je opravdu trend, který roste,“ odmítá ale takové tvrzení Masare.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Praze zahájí novou cyklosezonu Velká jarní cyklojízda z náměstí Jiřího z Poděbrad

Projekt ‚Do práce na kole‘ má i podporu magistrátu. „Primátor dal před několika dny záštitu, takže existuje podpora a vůle v oblasti takových soft measures propagačního kampaňovitého typu. Problém ovšem nastává v momentě, kdy se začínáme bavit o nějaké cykloinfrastruktuře a jejím rozvoji, zejména v centru města, protože tam zaznamenáváme dramatický úpadek objemu investic, které jsou do tohoto sektoru věnovány,“ upozorňuje na rezervy této podpory Vít Masare.

„To, co se v Praze vybudovalo, je velice záslužné, myslím, že to Pražané ocení,“ říká Monika Krobová-Hášová, předsedkyně Komise rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu.

„Je pravda, že v současné době je snaha všude šetřit, proto možná cyklistům chybí v Praze větší zázemí, ale my se budeme snažit vynahradit jim to jinak – ale taky je motivovat. Zaměřit se chceme hlavně na děti a mládež ve školách, udělat si nějakou propagační koncepci, působit na ně i prostřednictvím rodičů,“ nastiňuje Krobová-Hášová.

„Pokud má někdo nějaký nápad, i třeba co se týče značení nebo lepšího zázemí pro cyklisty, může nám napsat a svůj návrh nám přednést, i když komise je neveřejná.“

Tomáš Pavlíček, Tereza Jelínková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme