Nový ředitel pražského DP Ďuriš chce vyšší pokuty za jízdu načerno

Cesta bez jízdenky by se černým pasažérům v Praze mohla výrazně prodražit. O zvýšení pokut uvažuje nový generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Do funkce ho dnes jednomyslně zvolilo představenstvo namísto odvolaného Milana Křístka, který se s vedením města neshodl na financování MHD.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaroslav Ďuriš se stal šéfem pražského dopravního podniku (archivní foto)

Jaroslav Ďuriš se stal šéfem pražského dopravního podniku (archivní foto) | Zdroj: ČTK

Dosavadní šéf českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš se nové funkce oficiálně ujme 7. října. Nejprve si chce nechat vypracovat analýzu, která má ukázat, kde by mohl pražský dopravní podnik ušetřit.

Na stůl dostane Ďuriš například audit dostavby metra A, kde se údajně objevují nesrovnalosti. Další otázkou jsou platby Středočeského kraje za dopravu. Kraj prý neplatí, jak má. Úspory chce nový generální ředitel využít na služby a investice do vozového parku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportérka Martina Spěváčková zjišťovala, jaká opatření pro zlepšení finanční situace dopravního podniku plánuje jeho nový šéf

Úspory chce nový generální ředitel využít na služby a investice do vozového parku. Hlavně na nasmlouvané tramvaje ForCity, za které má podnik zaplatit víc než 19 miliard korun.

S odbory bude Ďuriš jednat o zmrazení platů zaměstnanců. Plošné propouštění vyloučil, připustil ale, že nějaká pracovní místa by se zrušit mohla.

Dále by rád zvýšil pokuty černým pasažérům ze současné tisícovky na 1500, při placení na místě pak z 800 na tisíc korun. Do budoucna zvažuje i zdražení jízdného. „Není to moje priorita, já si myslím, že musíme nejdřív začít u sebe, ve vnitřních strukturách. Zvyšování ceny jízdného je určitě legitimní věc, určitě na to dojde, ale ne teď jako první krok,“ potvrdil.

Omezení slev

Ďuriš chce přehodnotit také některé smlouvy, například se Škodou Transportation na nákup nových tramvají. Peníze navíc by podle něj mohlo přinést i omezení slev na jízdné pro děti a seniory.

„Počet slev v Praze je neúměrný pro další fungování hospodaření společnosti. V tuhle chvíli se odhaduje, že celkem slevy stojí necelé dvě miliardy korun. Já si myslím, že to je ve finále méně. Takže úspora se dá odhadnout ve stovkách milionů korun,“ dodal.

Autobus MHD v Praze | Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Milan Křístek skončil ve vedení pražského dopravního podniku po necelém roce. Od prosince roku 2011 je už šestým šéfem, který nejvyšší post opustil.

Jeho neshody s vedením města se týkaly především financování. Zadlužená firma je totiž i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti ve špatné finanční kondici.

Křístek dlouhodobě tvrdil, že na udržení současného objemu služeb potřebuje více peněz, v opačném případě bude prý nevyhnutelné zdražení jízdného. Politici ale tvrdí, že podnik musí hledat rezervy spíše u sebe.

Nikola Bojčev, Martina Spěváčková, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme