Nových tramvajových tratí se Pražané v příštím roce nedočkají

Projektanti sice plánují v Praze hned několik nových tramvajových tratí, Pražané se jich ale hned tak nedočkají. Kvůli finančním problémům město příští rok žádnou novou trať nepostaví a odložilo i roky plánovanou stavbu trasy metra D.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvaj

Tramvaj | Foto: Tomáš Adamec

Dopravní podnik a Útvar rozvoje města mají naplánováno několik nových tramvajových tratí, které by se mohly začít brzy stavět, pokud se na ně najdou peníze.

„Vnímáme potřebu realizace Dvoreckého mostu, který by spojil Zlíchov a Dvorce. Propojil by již existující radiální trasy z Barrandova a Modřan,“ uvádí projektant Karel Hák. Most by měl mimo jiné ulevit i přetíženému Barrandovskému mostu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Plány na rozvoj pražských tramvají a metra shrnuje redaktor Jan Herget

Blízko k realizaci má také prodloužení barrandovské tratě směrem do Holyně. Tento projekt je ovšem závislý na další bytové výstavbě, která zatím nepokračuje tak rychle, jak se předpokládalo.

Existují další návrhy, například na propojení Podolského nábřeží, Budějovické a Pankráce nebo spojení ze Spořilova přes Vršovice až na křižovatku Želivského. Těchto tratí se ovšem v nejbližších letech Pražané nedočkají. Dopravní podnik totiž dostane od města o 600 milionů méně než letos a tak může na budování nových tratí zatím zapomenout.

Metro D znovu odloženo

Nadstandardní akcí je v současné ekonomické situaci i dokončení rozestavěné části metra A do Motola. Podle prvního náměstka primátora Tomáše Hudečka by se ale nevyplatilo stavbu zastavit.

„Vzhledem k tomu, že se kope ze dvou směrů, tak je jedinou možností budování zastavit, nebo v úsek dokončit. Samotné zastavení stavby metra je natolik finančně náročné, že i přes jistou nevýhodnost vedení trasy je asi jedinou možností to dostavět,“ říká Hudeček.

Vedení Prahy proto počítá s tím, že si na tuto dostavbu půjčí pro příští rok 2 až 3 miliardy od Evropské banky. Na vznik čtvrté trasy pražského metra D, o které se v poslední době mluvilo velmi reálně, ovšem peníze nebudou. Modrá linka nejspíš vyjede až po roce 2020.

Jménem Tonda byl na staveništi metra v Praze na Vypichu pokřtěn nový stroj TBM, kterým bude ražena trasa metra z Dejvické do Motola. | Foto: ČTK

„Metro D je projekt, který se jednoho dne určitě postaví, otázkou je kdy. V současné době je rozpočet velmi napnutý, tak nemůžeme dělat další rozvojové akce. Neodkládáme to na neurčito, běží přípravné práce, ale snažíme se je zpomalit, protože v dohledné době nebudeme mít finance na to, abychom stavěli další linku metra,“ vysvětluje radní pro dopravu Josef Nosek.

V roce 2012 ale přeci jen v Praze budou vznikat „nové“ tramvajové tratě. Staví se totiž nový Trojský most, na který bude přeložena současná trať, a jak budou postupovat dokončovací práce na tunelu Blanka, vrátí se tramvajové koleje a křižovatky na svá původní místa i v oblasti Prašného mostu.

Dopravní podnik také plánuje opravy delších traťových úseků, stejně jako v minulých letech. V roce 2012 má přijít na řadu například trať ze Strašnic do Hostivaře.

Jan Herget, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme