O certifikát 'Chutná hezky jihočesky' se ucházelo přes 140 produktů

V Českých Budějovicích se dnes sešla desetičlenná porota, která posuzovala potravinové produkty přihlášené do 7. ročníku soutěže Chutná hezky jihočesky. V letošním roce se hodnotilo přes 140 potravin od 43 regionálních výrobců. Největší šanci na úspěch mají - jako vždy -výrobky s maximálním podílem regionální suroviny a také chuťově, názvem či obalem jedinečné.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sušenky

„Z těch netradičních, které jsou tu poprvé, se objevily čerky z rybího masa, které jsou docela zajímavým zpestřením rybí nabídky, a v segmentu pekařských výrobků jsou to sušenky vločkové nebo žitné s kakaem, které letos nabídku obohatily a inovovaly,“ vyjmenovává novinky letošního ročníku soutěže Pavel Smetana z katedry veterinárních disciplín a kvality produktů Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity.

Výrobci se snaží upoutat nejenom novými příchutěmi, tvary nebo balením, ale i netradičními názvy.

Přehrát

00:00 / 00:00

O certifikát ‚Chutná hezky. Jihočesky‘ se ucházelo přes 140 produktů

„Je tady jeden výrobek, který se jmenuje Čumbrky nebo Vosí kousanec. Výrobce se snaží zákazníka trošku šokovat, aby napřed zkusil a pak se k němu případně vrátil, pokud mu to chutná. Na první upoutání potřebuje něco zajímavého, protože většina výrobků vypadá na první pohled podobně,“ vysvětluje Smetana.

V soutěži se podle jeho slov objevily třeba Krumlovské cookies, které sice názvem rozhodně nejsou tradiční regionální specialista, ale výrobce se snaží prezentovat oblast i velmi pěkným balením, které cílí na zahraničního zákazníky.

„Krumlovské sušenky by si asi nekoupil, ale co jsou cookies, co ví, takže si je vezme a může je potom šířit i mezi další zákazníky.“

Detaily nebo tradice

Soutěžící se snaží reagovat i na poptávku spotřebitelů. Nabídka je široká a zákazníci stále vybíravější.

„Dá se říct, že všechno už bylo vyrobeno a vymyšleno, ale vždycky se objeví něco, co je zvláštní a po čem zákazník sáhne. Třeba je tady šípková nebo švestková paštika, tady jde spíš o detaily. Anebo naopak se objeví tradiční klasický výrobek, který je zřídka k vidění a připomene zákazníkovi ty chutě, které si ještě pamatuje z dřívějška.“

Vyhlášení výsledků soutěže se uskuteční na Slavnostech piva na českobudějovickém výstavišti v sobotu 8. června.

Jitka Cibulová Vokatá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme