O osudu Nákladového nádraží Žižkov má být jasno v nejbližších týdnech

Pravděpodobně v nejbližších týdnech se rozhodne o dalším osudu Nákladového nádraží na pražském Žižkově. Památkáři ministerstva kultury posuzují už podruhé, jestli se má unikátní funkcionalistický areál stát kulturní památkou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákladové nádraží Žižkov

Nákladové nádraží Žižkov | Foto: Tomáš Adamec

První kladné rozhodnutí památkářů napadla společnost Žižkov station development, která chce na uvedeném území postavit novou čtvrť pro zhruba 15 tisíc lidí. V projektu se mimo Českých drah angažuje také developerská firma Sekyra Group.

Proti tomuto záměru se staví občanské sdružení "Tady není developerovo", s jehož zástupci dnes jednala ministryně kultury Alena Hanáková (TOP 09). Podle předsedy sdružení Dana Merty ale ze schůzky nic nového nevzešlo, neboť správní řízení stále probíhá. Ministryně, která je ve funkci teprve necelý měsíc, by prý chtěla danou lokalitu v brzké době osobně navštívit.

„To správní řízení by mělo být uzavřeno v co nejkratší době a pak bude vyjádření, které vypadá, že by mělo probíhat ve stejných intencích. Takže by opět měl být návrh na prohlášení Nákladového nádraží na Žižkově kulturní památkou,“ uvedl Merta v Ozvěnách dne.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bude se bourat žižkovské nákladové nádraží? V Ozvěnách dne o tématu diskutovali Dan Merta z občanského sdružení Tady není developerovo a Leoš Anderle z developerské firmy Sekyra Group

Se stavbou obytné čtvrti na ploše nákladního nádraží souvisí i případné budování takzvané Jarovské spojky, která by vedla středem areálu a napojovala by Olšanskou ulici na městský okruh. Projíždět by jí mělo asi 30 tisíc aut.

Ministr dopravy ale už loni na podzim řekl, že stát na tuto stavbu nemá peníze, a ani hlavní město na tom také není úplně nejlépe, co se týká financování takto velkých projektů.

Podle Leoše Anderleho, ředitele pro development společnosti Sekyra Group, se ale nová čtvrť v lokalitě nákladového nádraží dá postavit i bez této spojky, a dokonce ještě výhodněji.

„Z našeho pohledu, když tam nebude Jarovská spojka, tak dokonce to území bude developersky zajímavější. Protože ona vnáší do území určitou zátěž, se kterou se musíme vyrovnat. Musíme se vyrovnat s tím, že nám středem toho území projede 30 tisíc aut, čili věnujeme přibližně 4 hektary toho pozemku na existenci Jarovské spojky.“

„Nicméně existence Jarovské spojky je zadáním té naší práce a byla podmínkou, kterou jsme museli naplnit ve svém urbanistickém plánu,“ upozornil Leoš Anderle.


Veronika Sedláčková, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme