OBRAZEM: Prodlouženým úsekem metra A už jezdí zkušební soupravy

Přípravy na otevření čtyř nových stanic na lince A finišují. Prodlouženým úsekem poprvé projely už i zkušební soupravy. Prostory nového úseku musí projít ještě také kolaudační komise. Nový úsek měří více než šest kilometrů. První cestující by se do Motola mohli metrem projet 6. dubna.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Metro, nové stanice, Nádraží Veleslavín

Metro, nové stanice, Nádraží Veleslavín | Foto: Filip Jandourek

Stanicemi metra Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol dnes projížděla jediná zkušební souprava. Rychlost navíc mohla být pouze 20 kilometrů v hodině.

Dělníci ve stanicích také instalovali bezpečnostní, informační i kamerové systémy. Do tunelů pak umisťovali značení pro strojvedoucí.

„Čtrnáct dní se nastavuje zabezpečovací zařízení podle parametrů reálných souprav, které tu jezdí,“ popsala výrobní ředitelka společnosti Skanska Jaroslava Reidingerová.

První cestující by se mohli novou trasou projet už na Velikonoční pondělí, tedy 6. dubna. Zbývají už jen kosmetické dodělávky, upozornil generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

„Montujeme některá koncová zařízení a jsem přesvědčen, že ukončíme tuto činnost k půlce března, možná i dřív. Tudíž ten termín 6. dubna dodržíme,“ ubezpečil Ďuriš.

Přehrát

00:00 / 00:00

Přípravy na otevření nových stanic metra finišují. Prodlouženým úsekem trasy A projely zkušební soupravy. Na místě byla Edita Valentová

Řekl také, že dopravní podnik už domluvil smlouvu s operátorem, který zavede v tunelu metra mobilní signál. Jméno operátora ale nesdělil.

Nejhlouběji se cestující ocitnou ve stanici Petřiny, která se nachází 38 metrů pod zemí.

Metro, nové stanice, Bořislavka | Foto: Filip Jandourek

„Celá trasa je dlouhá 6,2 kilometru. Má čtyři stanice pro veřejnost a jednu stanici takzvanou technickou, ta je mezi stanicí Dejvická a Bořislavka. Nejdelší úsek je mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka, což je 1,7 kilometrů, a má i největší stoupání,“ podotkla Reidingerová.

Každá ze stanic zabírá jednu třetinu prostoru. Zbylé dvě třetiny tvoří technické zázemí, bez kterého by metro nemohlo jet. Zhruba od poloviny března pojedou soupravy novými stanicemi v takzvaném ověřovacím provozu.

„Jezdí se již podle grafikonu, jako jezdí pravidelně vlaky, ale bez cestujících. Teprve po otevření metra začne fungovat normální provoz s cestujícími,“ přibližila Reidingerová.

Metro, nové stanice, Nádraží Veleslavín | Foto: Filip Jandourek

V současné době jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být 24 nebo 25.

Ne všechny spoje ale pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen například v koncových úsecích trasy C. Cestujícím potrvá cesta z Dejvické do stanice Nemocnice Motol kolem devíti minut.

Stavba prodlouženého úseku metra A začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun. Podle šéfa dopravního podniku Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší.

Metro, nové stanice, Petřiny | Foto: Filip Jandourek

Metro, nové stanice, Nemocnice Motol | Foto: Filip Jandourek

Edita Valentová, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme