OBRAZEM: V Praze zakotvil jedinečný kolesový remorkér Beskydy

Kolesový remorkér Beskydy, poslední funkční loď svého druhu, poprvé v tomto století zakotvil v Praze. Dnes dopoledne připlul k Čechovu mostu a ve čtvrtek si ho budou moci zájemci prohlédnout na Vltavě před budovou ministerstva dopravy při dnu otevřených dveří. Médiím to sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Technický skvost, který už 60 let vyprošťuje lodě uvázlé na Labi, se letos stal kulturní památkou, ale má nadále sloužit na vodě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zadokolesový vlečný remorkér Beskydy pod Čechovým mostem | Foto: Filip Jandourek

Zadokolesový vlečný remorkér Beskydy pod Čechovým mostem | Foto: Filip Jandourek

Zadokolesový vlečný remorkér Beskydy pod Čechovým mostem.

Reverzní motor bez převodovky, změna směru chodu se provádí změnou otáčení klikového hřídele motoru | Foto: Filip Jandourek

Kotevní zařízení: 2 kotvy na přídi 1200 kg, jedna kotva na zádi 300 kg

Kotevní zařízení: 2 kotvy na přídi 1200 kg, jedna kotva na zádi 300 kg | Foto: Filip Jandourek

Reverzní motor bez převodovky, změna směru chodu se provádí změnou otáčení klikového hřídele motoru.

Koncept unikátního zadokolesového pohonu vyvinuly ve 30. letech 20. století pro náhradu řetězových parníků na Labi, s malými hloubkami v plavební dráze | Foto: Filip Jandourek

Koncept unikátního zadokolesového pohonu vyvinuly ve 30. letech 20. století pro náhradu řetězových parníků na Labi, s malými hloubkami v plavební dráze.

Motor je ovládán na základě pokynů kapitána strojníkem ve strojovně, s využitím lodního telegrafu | Foto: Filip Jandourek

Motor je ovládán na základě pokynů kapitána strojníkem ve strojovně, s využitím lodního telegrafu.

Filip Jandourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru