Obyvatelé části Poděbrad, kterou protíná rušná silnice, žádají chodníky a semafory
Po zklidnění dopravy volají obyvatelé poděbradského předměstí Přední Lhota. Denně tudy projedou tisíce aut ve směru na Nymburk a Mladou Boleslav. Některá navržená opatření ale narazila na nesouhlas policistů. Město proto musí studii přepracovat.
„Jedná se o vychýlení jízdního pruhu. Potom by mohlo jít o zpomalovací semafor. Přímo v obci by to byly nové chodníky. Na přechodu by to byl semafor s možností volby tlačítkem, aby děti ráno, když chodí do školy, do školky, mohly přecházet bezpečně,“ vysvětluje spoluautor petice za bezpečnější Přední Lhotu.
Nejnebezpečnějším místem je podle něj cesta k nově otevřenému obchodnímu domu. Chybí tady chodník.
O nebezpečích z nadměrné dopravy v poděbradské čtvrti Přední Lhota natáčel reportér Michal Trnka
Jména na petici, kterou už podepsala asi polovina obyvatel Přední Lhoty, začala přibývat poté, co dopravní policisté odmítli některá navržená bezpečnostní opatření.
Policie má ale výhrady pouze k některým bodům studie. Podle vedoucího Dopravního inspektorátu v Nymburce Josefa Ulricha musí totiž všechny bezpečnostní prvky splňovat potřebné zákony a předpisy.
„Není třeba možné dát signalizační zařízení v prostoru křižovatky, které by řídilo pouze provoz na hlavní silnici, protože jsou tam ještě vedlejší silnice. Pokud by nebyly řízené, tak by mohla vzniknout nebezpečná situace,“ vysvětlil Ulrich.
Město předalo připomínky firmě, která studii zpracovávala. „Vyzvali jsme je k tomu, aby zapracovali veškeré připomínky, které ze strany policie přišly,“ řekla vedoucí oddělení majetku z poděbradského městského úřadu Jana Křelinová.
Zelenou naopak už dostal třeba nový chodník podél frekventované silnice. Proti němu policisté žádné námitky nemají, takže se nejspíš už na jaře začne stavět.
Lidé z Přední Lhoty dál doufají, že i další bezpečnostní prvky zhruba za 6,5 milionu korun se brzy podaří z papíru přenést do reality.
Pokud se tak nestane, nevylučují ani protesty. „Například ráno, když děti chodí do školy, tak bychom museli třeba blokovat dopravu, aby bylo bezpečné přecházení,“ dodává za obyvatele Přední Lhoty Jan Jirka.