Od září se mění některé spoje pražské MHD i spojení s okolím metropole

Po prázdninách začíná většina spojů v Praze a okolí jezdit opět v intervalech, na jaké byli cestující zvyklí, ne všechno však bude stejné jako dřív. To platí pro tramvaje, autobusy i vlaky, které spojují metropoli a střední Čechy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová vlaková zastávka v Jinočanech

Nová vlaková zastávka v Jinočanech | Zdroj: ČTK

Kromě obvyklých jízdních řádů se od září vrací i spoje, které během léta nejezdily – u tramvají jsou to linky číslo 2, 4, 6 a 13.

Pro autobusy, které vozí především vysokoškoláky, to však zatím neplatí. Jedná se o linky 176 a 143 na Strahov a o linku 107 do Suchdola.

Přehrát

00:00 / 00:00

Změny v pražské hromadné dopravě přiblížil mluvčí ROPIDu Ondřej Kubala. Natáčela s ním redaktorka ČRo Veronika Neprašová

„Tím, že semestr začíná až v druhé polovině září, tak se i tyto linky rozjedou také až v druhé polovině září,“ řekl mluvčí společnosti ROPID Ondřej Kubala.

Novinkou pro cestující, kteří v okolí metropole využívají vlak, je pět nových železničních zastávek, které ode dneška začínají fungovat v oblasti Rudné a Hostivice.

„Zároveň s tím se také změnily jízdní řády na trati z Prahy do Nučic přes Rudnou a také na trati z Prahy Na Knížecí přes Hostivici do Rudné. Tam je jízdní řád v podstatě stejný jako dosud, ale všechny vlaky, které končily v Hostivici, jsou nově prodloužené až do Rudné a obsluhují právě ty nové zastávky,“ doplnil Kubala.

V Praze a okolí přibude šest železničních zastávek, pomohou zkrátit dojíždění

Číst článek

Už od pátku funguje také nová železniční zastávka v Praze-Podbabě. Nahradila stávající zastávku o 700 metrů dál v Bubenči.

„Je to kvůli tomu – i podle všech anket, které jsme v minulosti dělali – že Bubenčí prošly přibližně dva tisíce lidí, ale ti ve skutečnosti v naprosté většině případů do Bubenče nepotřebovali, ale potřebovali do oblasti centrálních Dejvic – na Dejvickou a Hradčanskou,“ vysvětlil Kubala.

Cestující také mohou snadněji přestupovat mezi vlaky, tramvajemi a autobusy. „Tomu, kdo jede od Kralup vlakem a potřebuje do centra Dejvic, se cesta zrychlí o deset až patnáct minut,“ poznamenal Kubala.

Nové zastávky na znamení

Další novinkou pro cestující v Praze jsou tři nové tramvajové zastávky na znamení.

„Ode dneška je jich celkem deset, linky 11 a 6 budou mít nově zastávku Plynárna Michle na znamení, linka 10 bude mít nově zastávku Střelničná na znamení a až skončí výluka na Bílou Horu, tak bude zastávka linek 22 a 25 Říčanova také na znamení,“ popsal Kubala.

A jak vlastně znamení řidiči tramvaje dát? Pokud bude někdo stát na nástupním ostrůvku, zastaví podle Kubaly každá tramvaj. A pokud bude chtít cestující vystoupit, znamení dá tím, že zmáčkne tlačítko ovládání dveří.

„Pokud pojedete starou tramvají, která ještě nemá dveře na tlačítka, tak ta tam zastaví vždy,“ dodal mluvčí ROPIDu.

Další změnu v pražské dopravě ocení lidé, kteří cestují MHD z oblasti Suchdola nebo Roztok.

Před Podbabou se totiž v ranní špičce dosud tvořily dlouhé kolony, ve kterých zůstávaly stát i autobusy. To by teď mělo skončit. Technická správa komunikací tam nově vyhradila jeden jízdní pruh právě jen pro autobusy.

Zastávka Podbaba nahradní nádraží v Bubenči | Foto: ČTK

Veronika Neprašová, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme