Odboráři dopravního podniku opět jednají, dohoda je na spadnutí

Krizový štáb pražského magistrátu, vedení Dopravního podniku a odboráři se znovu sešli, aby odstranili poslední sporné body. Všichni se shodují na tom, že k zásadní dohodě už došlo, jednání se ale původně zadrhla na nepotvrzení ústních garancí města odborářům. Nyní to vypadá, že k dohodě přeci jen dojde.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobus - hromadná doprava v Praze. Ilustrační foto

Autobus - hromadná doprava v Praze. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Podle kuloárových informací se obě strany už shodly na čtyřech bodech. Týkají se dofinancování provozní dotace za celý letošní rok, ukončení spolupráce s firmou BNV Consulting a ředitelem pro transformaci Radkem Novotným, kteří měli na starosti audity a outsourcing. Problém není ani s nastavením standardů kvality pro všechny dopravce na území Prahy. Dál se diskutuje o plánovaném propouštění.

Jednání se neúčastní pražský primátor Pavel Bém, město zastupuje radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Ten by měl také vypracovat návrh financování pro příští roky tak, aby ke ztrátám nedocházelo.

Po posledním, čtvrtečním setkání byly obě strany optimistické a mluvily o velkém posunu, situaci ale zkomplikoval zápis z tohoto jednání odborů a magistrátu. Podle odborářů v něm chybí písemné potvrzení některých garancí, ústně dohodnutých s primátorem Pavlem Bémem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Čtvrteční jednání mezi odboráři Dopravního podniku a magistrátem na Rádiu Česko okomentovali primátor Pavel Bém a předseda odborové organizace DP metro Jiří Obitko.

Předsedu odborového sdružení OSPEA Vratislava Feigela chybějící garance v dokumentu zaskočily: "Jsme rozčarováni z toho, že nefungují dohody, které byly nastaveny. Jsme ochotni jednat, ale toto je už asi třetí, čtvrtý důkaz, že ochota z druhé strany asi není."

Primátor Pavel Bém, ale oponoval tím, že důležité je to, co se domluvilo a že v tomto sporu jde pouze o slovíčkaření: "Vždyť to jednání samo o sobě je garancí. Znovu říkám, že tam bylo 25 až 30 lidí. Přece není možné, aby se Pražané stali vydíranými pasažéry kvůli tomu, jestli v zápise je o jedno slovíčko více nebo méně." Bém zároveň potvrdil, že vše co slíbil, bude splněno.

I přesto ale odboráři požadují písemnou dohodu. "My jsme požadovali písemnou garanci a předpokládali jsme, že právě ten zápis tím bude. My na tom musíme trvat a dále to vyžadujeme, že garance musí být písemná," vysvětluje předseda odborové organizace zaměstnanců metra Jiří Obitko.

Co se už dojednalo?

Podle generálního ředitele Dopravních podniků Martina Dvořáka se už dojednalo nastavení standardů kvality služeb všech dopravců v Praze. Ve funkci skončí také ředitel projektu transformace firmy Radek Novotný, který měl na starosti outsourcing, tedy vyvedení části práce ven z firmy.

A hlavně - shoda podle ředitele Dvořáka byla i nad plánem dofinancování takzvané prokazatelné roční ztráty, ke kterému by došlo nejpozději v únoru. Odbory žádají doplacení 1,9 miliardy korun na provozní náklady, rada hlavního města už v úterý schválila uvolnění 900 milionů korun.

Nikola Bojčev, Lenka Rafaelová, Jan Piroch, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme