Oprava nádraží v Olomouci jde do finále. Nástupiště budou cestující využívat už v srpnu

Nové eskalátory, přehlednější informační systém i rychlejší odbavení nabídne cestujícím zrekonstruované hlavní nádraží v Olomouci. Oprava má po téměř dvou letech skončit v srpnu. Rekonstrukce celé železniční stanice Olomouc včetně části pro nákladní dopravu bude stát zhruba dvě miliardy a hotová bude příští rok v létě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále | Foto: Blanka Mazalová | Zdroj: Český rozhlas

„Zhoršené podmínky při příchodu na nástupiště nebo že je na nástupišti spousta lidí. Plus určitě do budoucna, že to tady bude hezké. A bude i jednodušší cesta na nástupiště díky eskalátorům,“ dává dohromady plusy a minusy rekonstrukce olomouckého nádraží studentka Katka.

Mezitím finišují práce na prvním nástupišti. Z nákladních vlaků sypou dělníci štěrk přímo do kolejiště a upravují povrch. Václav John z olomoucké pobočky Správy železniční dopravní cesty zatím vykresluje nejbližší budoucnost.

Přehrát

00:00 / 00:00

Z nově opravených nástupišť budou cestující v Olomouci nastupovat do vlaků od srpna. Natáčela tam Blanka Mazalová

„Osmého července dojde ke zprovoznění jedna a jedna A nástupiště, současně eskalátorů na jednotlivá nástupiště kromě pátého. Dojde ke krátkému uzavření přístupu eskalátorů do haly. A návazně na to, nejpozději do konce srpna, bude zprovozněna celá část osobního nádraží pro veřejnost,“ popisuje.

Rekonstrukce olomouckého hlavního nádraží začala předloni na podzim. A nejen řediteli stavby Marcelu Navrátilovi leckdy a v lecčems zamotala hlavu.

„Olomouc je jedna z nejstarších stanic v republice a historie se podepsala na množství inženýrských sítí, kabelových tras, které se nacházejí v zemi. Ty nám komplikovaly všechny zemní práce. V neposlední řadě to bylo také zakládání, kde v Olomouci je poměrně vysoko hladina spodní vody, a v takovém prostředí založit například tubu z podchodu je problém,“ vysvětluje.

Oprava hlavního nádraží v Olomouci jde do finále | Foto: Blanka Mazalová

Podle sociálnědemokratického hejtmana Jiřího Rozbořila se opravou zvýší cestujicím komfort. Navíc bude vyhovovat i plánované integraci dopravy. Dokonce by olomouckým nádražím mohly projíždět i tramvaje, třeba až do Senice na Hané.

„Elektrifikace trati na Horku a dále na Senici by byla přeřazena do příměstské hromadné dopravy a navazovala by právě na tramvaje, které jezdí po městě,“ naznačuje.

Blanka Mazalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme