Oprava trati ze Zbiroha do Rokycan po čtyřech letech skončila, cesta bude rychlejší i pohodlnější

Po čtyřech letech dnes oficiálně končí oprava trati Zbiroh – Rokycany. Úsek je součástí stavby III. tranzitního železničního koridoru od západu na východ, který navazuje na německou železnici, vede přes Cheb, Plzeň, Prahu, dále do Ostravy a napojuje se na železnici slovenskou. Opravená trať tak příjemní cestu vlakem přes střední Evropu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V Olomouci začala 14. října rozsáhlá rekonstrukce hlavního železničního nádraží

V Olomouci začala 14. října rozsáhlá rekonstrukce hlavního železničního nádraží | Zdroj: ČTK

Dnes oficiálně dokončený úsek ze Zbiroha do Rokycan je jedním z devíti úseků, na které je rozdělená oprava trati mezi Prahou, Plzní a Chebem.

„Stavba ‚Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany‘ je dlouhá přes 21 kilometrů. Správa železniční dopravní cesty zde proinvestovala přes 4 miliardy korun. Projekt byl spolufinancován z fondů Evropské unie, z Operačního programu Doprava,“ říká Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Přehrát

00:00 / 00:00

O dokončené opravě trati Zbiroh – Rokycany informoval Lukáš Milota

Dokončená trať navazuje na stavbu trati z Berouna do Zbiroha. V Rokycanech pak začíná další opravovaný úsek, který končí v Plzni.

Optimalizace trati ze Zbiroha do Rokycan se týkala kromě samotné trati i stanic Zbiroh, Kařízek, Holoubkov a Rokycany a zastávek Mýto a Svojkovice.

Na změny si musejí zvykat i cestující. „V rámci rozsáhlých úprav byla stávající stanice Zbiroh zrušena a byla nahrazena novou zastávkou Kařez,“ upozorňuje Illiaš.

Modernizovaná trať přináší jak cestujícím, tak dopravcům nové možnosti. „Optimalizace zvýší traťovou rychlost na 120 kilometrů v hodině pro klasické soupravy a až na 160 kilometrů v hodině pro soupravy s naklápěcí technikou. Dalším faktem, kterého si cestující určitě všimnou, je vyšší komfort cestování díky použití nové technologie pokládky kolejí, takzvané bezstykové koleji,“ vysvětluje Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

V širším pojetí dnes oficiálně dokončený úsek zpříjemní cestu vlakem z Řecka do Německa. Koridor, do kterého opravená trať Zbiroh – Rokycany patří je totiž součástí transevropské dopravní sítě z Atén do Norimberka nebo Drážďan.

Lukáš Milota, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme