Opravená tramvajová trať do Podbaby je o 400 metrů delší

V Praze se otevírá zrekonstruovaná a prodloužená tramvajová trať v Podbabě. Úsek vedoucí třídou Jugoslávských partyzánů prošel kompletní rekonstrukcí, dráha je zatravněná a zakončená o 400 metrů dál novou smyčkou. Na nové konečné ale zatím chybí návaznost na železnici, kvůli které se tramvaj prodlužovala.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Místní obyvatelé museli přetrpět více než půlroční nepohodlí kvůli stavebním pracím, zato mají zastávku tramvaje přímo pod okny. Tisíce obyvatel nedalekého Suchdola, Lysolají či Sedlce tuto změnu ale prakticky nepocítí. Budou i nadále jezdit přeplněnými autobusy až k metru.

Starosta Suchdola Petr Hejl se obává, aby v budoucnu autobusy nekončily u nové smyčky tramvaje a lidé tak nebyli nuceni přestupovat:

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si příspěvek Jana Hergeta o dopravních plánech pražského magistrátu

„Jak dopravním podnikem, tak Ropidem jsme byli opakovaně ubezpečeni, že tomu tak nebude a že autobusy budou dál dojíždět až k metru. Kdyby měli všichni lidé přestupovat, je to komplikovaná situace, protože sem na univerzitu dojíždí 10 tisíc studentů denně.“

Vedení Prahy plánovalo novou smyčku jako součást přestupního uzlu, spolu s železniční zastávkou. Tento plán je ale zatím v nedohlednu.

„Tento úsek je významný především z hlediska budoucnosti – napojení na budoucí drážní stanici Podbaba. Původně to bylo koncipováno, že se to bude otevírat společně. Bohužel stát se v investicích zpožďuje,“ tvrdí radní Karel Březina.

Tramvaje by z Podbaby mohly jednou jezdit i dál – do Suchdola a také do Bohnic. „V budoucnu by zde měl být realizován nový most mezi Podbabou a Trójou proti Lysolajskému údolí. Počítá se s tím, že by nová tramvajová trať spojila Bohnice s Dejvicemi,“ představuje Karel Hák z Útvaru rozvoje města jeden ze dvou uvažovaných projektů.

Obě prodloužení jsou ale technicky i finančně náročná a do roku 2020 se jich určitě nedočkáme. Dočkali jsme se zatím jen nové smyčky v ceně několika stovek milionů korun. Že se nestavěla zbytečně a že na ní skutečně navážou další kilometry tramvajových kolejí, dnes ale nedokáže nikdo slíbit.

Jan Herget, Lucie Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme