Opravy děr na silnicích v České Lípě by mohly začít už v březnu
V České Lípě je na silnicích po zimě víc děr než loni a řidiči si na špatný stav komunikací stěžují. Město slibuje, že pokud bude vhodné počasí, nejhorší výtluky začne opravovat již v polovině března.
„Za těch šest let, co jsem tady, se mi jezdí letos nejhůř. Vůbec se o to nestarají," komentuje děravé silnice řidič z České Lípy.
„Nejsem spokojený, ale beru to tak, že to líp nejde. Bavil jsem se o tom, dokonce jsem se dotazoval někde na dopravce, a řekli mi, že jako řidiči víme, že situace je všeobecně špatná, a máme tomu přizpůsobit rychlost. Máme jezdit krokem. Tam, kde to nepomáhá, tak půlkrokem,“ dodává jiný českolipský řidič.
Na komunikacích je zhruba o polovinu více výtluků než loni. Město sice chtělo díry opravit během zimy, ale nešlo to.
„V zimě se nedají výtluky kvalitně opravit. Vyplnit se dají jen studenou směsí, která k povrchu příliš nepřilne. Druhý den z opraveného výtluku nic nezbude,“ vysvětluje mluvčí českolipské radnice Kristýna Brožová.
Řidiči tak musejí jezdit velmi opatrně. Podle Brožové kritické části silnic město označuje.
„Nejhorší úseky, jako je křižovatka mezi Hrnčířskou a Barvířskou ulicí a část Bulharské, jsou označeny trojúhelníkovou značkou, která upozorňuje na nerovnost na vozovce,“ říká mluvčí radnice.
Po letošní zimě zůstaly na silnicích nejen výtluky, ale také díry kolem kanalizačních mříží a poklopů. Město stav silnic a chodníků pravidelně sleduje. Zatím napočítali bezmála osmdesát míst, které potřebují opravu. Podle mluvčí českolipské radnice nebudou označena všechna postižená místa.
„Není to technicky možné. Kromě dvou nejhorších míst jsou označena i další, kde těch výtluků je hodně nebo jsou velké. Pokud bychom chtěli každý výtluk označit značkou, tak bychom v některých místech znemožnili průjezd silnicí,“ dodává Brožová.
Motoristům i chodcům se možná uleví ještě během zimy. Město jedná s firmou, která by do týdne mohla začít opravovat ta nejhorší místa.
Místostarosta České Lípy Jiří Kočandrle z TOP 09 vysvětluje postup, kterým je možné opravit výtluky i v zimním počasí.
„Je to v podstatě pojízdná žehlička, která nažhaví čtverec asi 2 x 2 metry, a pak je tam možné přidat hmotu a zválcovat. Lze ji použít i v teplotách mírně pod nulou. Potřebuje velice kvalitní podklad. Silnice, kde ten kvalitní podklad chybí, touto technologii nelze opravit,“ vysvětluje Kočandrle.
Opravdu kritické úseky v České Lípě tak možná budou opravené ještě před koncem zimy. Na ostatních si řidiči musejí počkat na lepší počasí.