Ostrava se připravuje na opravu klíčové Nádražní ulice v centru města

Hlavní tepna v centru Ostravy bude skoro dva roky rozkopaná. Rozsáhlá rekonstrukce Nádražní ulice začne hned zkraje příštího roku. Náklady se vyšplhají na více než 300 milionů korun a vůbec největší část peněz padne na novou tramvajovou trať. Stavba přitom zásadně omezí dopravu. Patrně největší dopad ale bude mít na lidi, kteří v rušné ulici podnikají.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rekonstrukce třídy Míru v Pardubicích začala naplno

Rekonstrukce třídy Míru v Pardubicích začala naplno | Foto: Honza Ptáček | Zdroj: Český rozhlas

„Asi sem moc nebudou chodit lidé, takže se obchodům, kterým tu pronajímáme prostory, sníží tržby,“ říká paní Vanda, která v Nádražní ulici vlastní dům. „Jinak jsem ale ráda, že ulici opravují, protože je samá díra.“

Opravu rušné tepny už podle primátora Ostravy Petra Kajnara nešlo odkládat:

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak bude po dobu rekonstrukce Nádražní ulice fungovat doprava nebo zásobování lidí pitnou vodou zjišťovala Iva Havlíčková

„Nádražní ulici je nutno rekonstruovat kvůli havarijnímu stavu kanalizace, která je vedena pod tramvajovým tělesem. Musí se proto úplně otevřít celá cesta. V okamžiku, kdy se to udělá, je samozřejmě třeba zrekonstruovat všechny sítě, protože to nemůžeme rozkopávat každých 10 let.“

Odborníci už naplánovali, jak po dobu rekonstrukce zajistí zásobování lidí pitnou vodou nebo jak bude fungovat doprava.

„Po dobu výstavby bude víceméně provedena odstávka tramvajové dopravy, která bude přesměrovaná vždy po jedné koleji. V první etapě tak bude zrušena zastávka Stodolní,“ potvrdil hlavní inženýr projektu Bernard Hájovský.

„Co se týče automobilové dopravy, bude víceméně zachován vždy jeden jízdní pruh v jednom směru," dodává.

Až se ulice v listopadu roku 2016 celá otevře, bude mít nejen novou kanalizaci, ale i vodovod, silnici a chodníky bez děr či tišší tramvajovou trať.

„Opatření proti hluku z tramvají jsou navržena antivibrační rohoží, která je v podloží tramvajového tělesa, a bokovnicemi, což jsou pryžové kusy kolem kolejnic tlumící hluk,“ vysvětluje dopravní koordinátor Vlastimil Šmiřák.

Velkou změnou bude i podoba samotných tramvajových zastávek Stodolní a Elektra. Vznikne tu takzvaný zastávkový mys. Teď lidé nastupují do tramvaje přímo z vozovky.

Iva Havlíčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme