Ostravský DP musí ušetřit desítky milionů, v březnu zruší méně vytížené linky

V Ostravě už nebudou jezdit prázdné autobusy. Dopravní podnik musí ušetřit desítky milionů korun. Spoje, o které není dostatečný zájem, proto skončily na černé listině.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trolejbus ostravské MHD

Trolejbus ostravské MHD | Foto: František Tichý | Zdroj: Český rozhlas

Ostravská MHD od března změní jízdní řád. Mnohé linky pojedou jinak a hlavně některé úplně zaniknou. Dopravní podnik totiž musí šetřit. Od radnice dostane méně peněz než v minulých letech. Likviduje především spoje, které jezdí souběžně.

„To se mi nelíbí,“ tak reaguje jedna z cestujících na informaci, že autobus číslo 99, ze kterého právě vystoupila, je na seznamu těch, které se budou rušit.

Pohybuje se pomocí berlí a pohodlný spoj, který ji zavezl téměř před bránu nemocnice, jí bude chybět. „Samozřejmě mám jinou možnost, ale musím jít až na smyčku, a protože se mi blbě chodí, tak vadit mi to bude,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o chystaných změnách v ostravské MHD zjišťovala redaktorka ČRo Iva Havlíčková

David Mlčák z Dopravního podniku Ostrava ujišťuje, že žádná část města nezůstane od veřejné dopravy odříznuta.

„V žádném případě tomu tak není. Ne že bychom rušili celé úseky linek, jsou tam změny z konečné na konečnou,“ vysvětluje Mlčák a dodává, že změny bude dopravní podnik po jejich zavedení monitorovat a případné problémy pak bude řešit.

Za změnami stojí úspory. Dopravní podnik má totiž k dispozici o 73 milionů korun méně než loni kvůli změně DPH či problémům s vymáháním pohledávek. Také dotace od města je nižší než obvykle.

„Ponižování těchto běžných výdajů přímo souviselo s výplatkem takřka 160 milionů v oblasti daní,“ říká náměstek ostravského primátora Tomáš Sucharda.

Kvůli úsporám zchudne nabídka autobusů ale i tramvají. Jan Dvořák ze společnosti koordináror ODIS, která se na změnách podílela, přitom upozorňuje, že chystané změny mají i pozitivní aspekt.

„Zastupitelé čas od času poukazují na to, že některé spoje jezdí prázdné a že by se s tím mělo něco dělat. Ale nikdo neměl tu odvahu tyto spoje zrušit,“ vysvětluje Dvořák.

Změny se zatím týkají tramvají a autobusů, zásadnější úpravy trolejbusové dopravy plánuje dopravní podnik až v červenci, kdy zprovozní trolejbusovou trať k části města Nová Karolina.

Iva Havlíčková, Alina Holušová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme