Ostravský DP musí ušetřit desítky milionů, v březnu zruší méně vytížené linky

V Ostravě už nebudou jezdit prázdné autobusy. Dopravní podnik musí ušetřit desítky milionů korun. Spoje, o které není dostatečný zájem, proto skončily na černé listině.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trolejbus ostravské MHD | Foto: František Tichý

Ostravská MHD od března změní jízdní řád. Mnohé linky pojedou jinak a hlavně některé úplně zaniknou. Dopravní podnik totiž musí šetřit. Od radnice dostane méně peněz než v minulých letech. Likviduje především spoje, které jezdí souběžně.

„To se mi nelíbí,“ tak reaguje jedna z cestujících na informaci, že autobus číslo 99, ze kterého právě vystoupila, je na seznamu těch, které se budou rušit.

Pohybuje se pomocí berlí a pohodlný spoj, který ji zavezl téměř před bránu nemocnice, jí bude chybět. „Samozřejmě mám jinou možnost, ale musím jít až na smyčku, a protože se mi blbě chodí, tak vadit mi to bude,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o chystaných změnách v ostravské MHD zjišťovala redaktorka ČRo Iva Havlíčková

David Mlčák z Dopravního podniku Ostrava ujišťuje, že žádná část města nezůstane od veřejné dopravy odříznuta.

„V žádném případě tomu tak není. Ne že bychom rušili celé úseky linek, jsou tam změny z konečné na konečnou,“ vysvětluje Mlčák a dodává, že změny bude dopravní podnik po jejich zavedení monitorovat a případné problémy pak bude řešit.

Za změnami stojí úspory. Dopravní podnik má totiž k dispozici o 73 milionů korun méně než loni kvůli změně DPH či problémům s vymáháním pohledávek. Také dotace od města je nižší než obvykle.

„Ponižování těchto běžných výdajů přímo souviselo s výplatkem takřka 160 milionů v oblasti daní,“ říká náměstek ostravského primátora Tomáš Sucharda.

Kvůli úsporám zchudne nabídka autobusů ale i tramvají. Jan Dvořák ze společnosti koordináror ODIS, která se na změnách podílela, přitom upozorňuje, že chystané změny mají i pozitivní aspekt.

„Zastupitelé čas od času poukazují na to, že některé spoje jezdí prázdné a že by se s tím mělo něco dělat. Ale nikdo neměl tu odvahu tyto spoje zrušit,“ vysvětluje Dvořák.

Změny se zatím týkají tramvají a autobusů, zásadnější úpravy trolejbusové dopravy plánuje dopravní podnik až v červenci, kdy zprovozní trolejbusovou trať k části města Nová Karolina.

Iva Havlíčková, Alina Holušová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme