Ostravský úsek dálnice D1 možná vyvolá soudní při mezi magistrátem a státem
Ostrava se bouří proti zpoplatnění městského úseku dálnice D1. Rozhodnutí ministerstva dopravy kritizuje radnice i policisté. Od ledna musí mít řidiči , kteří projíždějí Ostravou po dálnici známku, policisté jsou však k šoférům zatím shovívaví.
Vedoucí dálničního policejního oddělení v Ostravě Jiří Pátra potvrzuje, že už nyní lidé jezdí více přes frekventované cesty v centru, protože si nechtějí kupovat dálniční známku.
"Jsem přesvědčený o tom, že to nepochybně může ovlivnit dopravu ve městě, protože dálnice byla okolo Ostravy stavěna s úmyslem vytvořit obchvat města. Tudíž jsem přesvědčen, že je špatně, že je dálnice zpoplatněna," míní policista.
Řidiči oslovení Českým rozhlasem jednoznačně nesouhlasí s tím, aby za jízdu po ostravském úseku dálnice platili.
Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy ale rozhodnutí resortu brání. "Obecně ať jde o Ostravu, Prahu, nebo Brno, postupuje ministerstvo vždy stejně, tedy v souladu se svým dlouhodobým plánem, o kterém byly i kraje informovány, a tudíž že obchvaty jednotlivých měst budou zpoplatněny. Důvod je jednoduchý - ministerstvo dopravy s tím má určitá vydání," vysvětluje.
Město se chce soudit
Ostravský primátor Petr Kajnar už žádal ministra dopravy o výjimku. Nelíbí se mu, že třeba v Brně řidiči platit nemusí. Ostravská radnice je dokonce připravena se soudit.
"Analogická situace v Brně, kdy desetikilometrový úsek dálnice prochází městem a je zbaven poplatků tak, aby mohl sloužit té vnitroměstské komunikaci a odlehčit tranzit v Brně samotném. Zcela podobná situace je v Ostravě. Nedovedu si představit, že by skončila jinak, než že budou mít obě města výjimku, nebo obě města budou mít výjimku zrušenou," zdůraznil primátor.
Policisté zatím na ostravském úseku dálnice chytili jen několik šoférů bez dálniční známky. Zatím jsou k řidičům shovívaví a řeší to domluvou.