Parkovací zóny by se mohly rozšířit i na Prahu 5 a 6

Placené parkovací zóny by se mohly rozšířit na další pražské části. Současné zkušenosti z centra města, kde na modrých zónách smějí parkovat jen místní obyvatelé a všude jinde se za stání platí, inspirovaly třeba Prahu 5 nebo 6. Vedení města tento rozvoj parkovacích zón podporuje, přivítali by ho i rezidenti, ale vrásky zřejmě přidělá návštěvníkům Prahy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parkování. Ilustrační foto

Parkování. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Ti totiž dnes při návštěvě centra města parkují nejčastěji na Smíchově, v Dejvicích a nebo na Jarově. Právě tam by se měly do konce roku 2012 rozrůst modré zóny pro rezidenty a zelené nebo oranžové placené zóny. Z pohledu magistrátu i lokálních radnic se současný systém osvědčil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý příspěvek redaktora Jana Hergeta.

„Dovedu si představit například právě velmi chválené smíšené zóny, kde v průběhu dne je možno parkovat pro nerezidenty a v nočních hodinách je to pouze pro rezidenty. Rezidenti tam samozřejmě mohou parkovat celých 24 hodin,“ upřesnil náměstek pro dopravu Karel Březina.

Novinkou, která by se v ulicích Prahy mohla objevit také už brzy, je placení parkování prostřednictvím SMS zpráv, podobně jako u jízdenek v MHD. „Výhodou je samozřejmě to, že mobilní telefon je velmi oblíbenou výbavou každého občana. Už na SMS jízdence v městské dopravě je jasně vidět, že se takovéto věci stávají velmi oblíbenými. Druhou výhodou je to, že můžete odkudkoli prodloužit platnost parkování,“ přiblížil Březina.

Jedni souhlasí, druzí ne

Platit za parkování bude v Praze stále víc řidičů. Plánované rozšíření se ale nemá dotknout celé Prahy 5 nebo Prahy 6. V současné době se vyhodnocují lokality, které jsou stojícími auty přetížené, jako je například Smíchov mezi Újezdem a Andělem, nebo okolí stanice metra Hradčanská. Názory tamních obyvatel jsou ale různé.

Parkování v Praze. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

„Celkem s tím souhlasím. Aby lidé, kteří tady bydlí, mohli zaparkovat. Protože to využíváme všichni, co nemáme parkovací karty na Prahu 1. Počítám spíš s tím, že budu auto nechávat dál od centra, jako ve všech státech okolo, ve velkých městech,“ řekla mladá žena. Jiná s ní ale nesouhlasí: „To bych docela nerada, protože tady bydlím, je to takové omezení.“

Nevýhodou placených zón ovšem zůstává to, že například obyvatel Prahy 1 nemůže volně stát třeba na Praze 7. Parkovací karta se váže vždy jen na obvod trvalého bydliště. Předseda dopravního výboru Jan Hána ale naznačil, že by se to do budoucna mohlo změnit.

Uvedl příklad dvou rozdílných systémů: „Pasivní je dnes a aktivní je, že by rezident z jedné městské části de facto mohl fungovat i v jiné městské části. Ale je to velmi závažná věc, kterou musíme prostudovat. To je na delší debatu.“

Podle názoru magistrátních úředníků mají placené zóny smysl především v centru města a jeho nejbližším okolí, na sídlištích se s nimi nepočítá. I když právě tam jsou problémy s parkováním mnohdy větší než v centru.

Jan Herget Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme