Pasažéři pražských tramvají si budou muset zvykat na změny. Už od soboty

‚Vždyť to jede jinam!‘ Tímto sloganem s trochou nadsázky informuje pražský dopravní podnik o změnách v hromadné dopravě, které začínají platit od soboty 1. září. Mnoho autobusů a tramvají bude jezdit jinam, některé jsou úplně zrušené.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová tramvajová zastávka Sídliště Řepy

Nová tramvajová zastávka Sídliště Řepy | Foto: Tomáš Adamec

Mnoho změn zaznamená tramvajová doprava. Ruší se linky 15, 19, 21 a posilová linka 36. Naproti tomu linky 1, 2, 9, 10, 18, 20, 22 a 26 jsou zcela beze změn a budou jezdit tam, kde jsou na ně lidé zvyklí.

ROPID, organizace, která změny zavádí, přichází s novým principem vedení tramvajových linek. Například linka 1 a 25 jedou mezi Střešovicemi a Palmovkou po úplně stejné trase, ale na obou koncích se rozdělují a každá z nich začíná i končí někde jinde.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na změny tramvajových linek se soustředil reportér Jan Herget

Tím se vlastně zjednodušuje cestování přes centrum města, kde můžou lidé využít obě tyto linky. Stejně tak to bude třeba s linkami 10 a 16 nebo 5 a 26.

Páteřní linky vedou z jednoho konce města na druhý a budou mít opravdu velmi krátké intervaly, třeba jen 4 minuty. Tak, jak jsou cestující zvyklí, že třeba 9 nebo 22 jedou každou chvíli, tak podobně často pojedou i linky 3, 11 a 17.

Zrušení nebo přesměrování mnoha tramvajových linek v Praze má už teď kritiky. Nelíbí se jim hlavně častější přestupy. Třeba lidé z Jarova byli zvyklí jezdit na Vinohrady přímo. A teď budou muset přestupovat.

K tomu šéf Ropidu Pavel Procházka řekl, že se snažili linky nastavit tak, aby se přestup odehrával na jednom ostrůvku a lidé nemuseli přebíhat na druhý konec křižovatky.

„V některých místech přestupy budou. Na druhé straně u linky, která má interval 7,5 minuty o víkendech nebo 4 minuty ve špičkách, si myslíme, že je velmi obtížné, nebo že ani nelze takovou návaznost dělat. Protože vozy jezdí tak často, že není důvod k tomu návaznost dělat,“ domnívá se Procházka.

Milan Kopp, Jan Herget Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme