Penta ovládne firmu chystající výstavbu u Masarykova nádraží

Společnost Penta odkoupí většinový podíl ve firmě Masaryk Station Investment. Ta se spolu s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Masarykovo nádraží v Praze

Masarykovo nádraží v Praze | Foto: Marián Vojtek

Co se stane se známým Masarykovým nádražím v Praze? Leží na výborném místě v centru hlavního města, už několikrát jsme v minulých letech slyšeli, že by mohlo přestat sloužit pro dopravu a místo něj by mohlo vyrůst třeba obchodní centrum.

Proti tomu se staví cestující i občanská sdružení. Debatu nyní rozvířily spekulace o posunech v majetkových vztazích kolem „Masaryčky“.

Přehrát

00:00 / 00:00

Předseda představenstva společnosti Masaryk Station Development Jan Hromádka v Ozvěnách dne

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda včera Radiožurnálu řekl, že se svého 34 procentního podílu ve společnosti Masaryk Station Development chtějí zbavit, protože jde o historicky nevýhodnou smlouvu.

„Ta společnost, která by zdevelopovala tu plochu, tak má právo odkoupit pozemky za maximálně 900 milionů korun, znovu opakuji smlouva dnešní na Masarykovo, na pozemky na Masarykově nádraží říká: za 30 až 50 let, až se tam něco postaví, což nemají dráhy v rukou, tak mohou dostat za všechny pozemky maximálně 900 milionů korun,“ uvedl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Předseda představenstva společnosti Masaryk Station Development Jan Hromádka v Ozvěnách dne uvedl, že záměry developera jsou stále stejné. „Rozvíjet příležitost, která vznikla díky námětu ČD před mnoha lety.“

Masarykovo nádraží v Praze | Foto: Marián Vojtek

„Naším cílem je připravit změnu územního plánu a koncept zástavby celého území, které by umožnilo náš cíl, a to vrátit území do podoby, která má mít významné místo, hlavní město státu, to znamená město, které má funkce, které městu přísluší,“ uvedl Hromádka.

Souhlasil s tím, že změna územního plánu je věcí magistrátu. „Chceme jen využít příležitosti, že magistrát tuto aktivitu už zahájil a několik let v ní pokračuje,“ poznamenal Hromádka.

Masaryk Station Development uspořádala tiskovou konferenci společně s Pentou. „V těchto chvílích jednáme o změně akcionářské struktury a jsme blízko dohodě, že Penta se stane strategickým partnerem developera.“

Hromádka upřesnil, že jednají o vstupu Penty do společnosti Masaryk Station Investment. „Což je majoritní akcionář společnosti Masaryk Station Development.“ Odhadl, že všechny potřební smlouvy uzavřou do měsíce.

Příměstské jednotky ve stanici Praha Masarykovo nádraží | Foto: Jiří Suchomel

„Počítáme, že Masarykovo nádraží zůstane ve funkci železniční stanice. Nikdy nás nic jiného nenapadlo,“ zdůraznil Jan Hromádka. Podle jeho odhadu unese území investici ve výši maximálně 10 miliard korun.“

„To, co tam vznikne, bude výsledkem architektonické soutěže, nebo práce architektů, kteří budou pracovat nad zadáním, které se pro ně vytvoří. V této chvíli ještě není zřejmé, co se tam stane, není ani dokončena změna územního plánu.“

Milan Kopp, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme