Petice za dostavbu mostu ve Skřečoni dosáhla po dvou letech svého
Deset tisíc podpisů za deset dní. Takový rekord v občanském protestu má na svém kontě Bohumín. A to vše kvůli mostu v části Skřečoň, který ministerstvo dopravy nechtělo dostavět, jak slíbilo. Bohumín svého dosáhl - most už stojí a za měsíc k němu povede i nový dálniční přivaděč.
„Tam v Praze stavjaju, tam to maju na to peníze, že? A tu Skřečoň... Tak se to zastavilo. Není to jako dobré,“ rozčiloval se přede dvěma roky osmdesátiletý Ervín Benda.
Město totiž souhlasilo s tím, že stavbaři mohou zbourat starý most, a uvěřilo státu, že co nejrychleji dostaví nový. Jenže ministerstvo dopravy překvapivě rozhodlo, že stavbu zastavuje. Přes kolejiště tak vedla jen jakási improvizovaná dřevěná lávka, Bohumín byl na nohou.
Přístup do města kvůli lékům byl tak najednou komplikovaný zejména pro starší občany či matky s kočárky ze Skřečoně. Terén byl prudký a navíc při deštích blátivý.
Sociálnědemokratický starosta Petr Vícha dokonce uvažoval o radikálních krocích.
„Říkali jsme trochu nadneseně, že se přivážeme ke starému mostu a nenecháme jej strhnout, dokud nebudeme ty garance mít. Teď starý most nemáme a není se k čemu přivazovat. Můžeme pravděpodobně zorganizovat petici a věřím, že by tady získala obrovskou podporu,“ říkal tehdy Petr Vícha.
Nakonec řetězů nebylo potřeba, zůstalo jen u petice. Lidé ji podepisovali prakticky všude, ve škole, v obchodě v továrnách. A pak archy přímo v Bohumíně předali ministru dopravy. Na podpisových arších se shromáždilo 10 156 podpisů.
Vít Bárta už ministrem dopravy dávno není, ale most ve Skřečoni stojí a teď k němu přibude i nový dálniční přivaděč. Obchvat ze skřečoňského mostu na dálnici je pro dopravní infrastrukturu Bohumína klíčový, neboť odkloní kamiony z centra města.
Dopravní uspořádání se v centru města změní a případně bloudící kamiony budou usměrňovat strážníci.
Na jihlavském magistrátu se za tři roky sešlo 22 petic, většina byla neúspěšná
Číst článek
Zvětšit mapu