Plzeň připravila interaktivní průvodce úřadem, který si můžete stáhnout do mobilu

Město Plzeň nabízí občanům novou aplikaci. Mohou ji využívat majitelé takzvaných chytrých telefonů nebo tabletů a slouží jako interaktivní průvodce úřadem. Občan tak může okamžitě získat potřebné informace a kontakty.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní aplikace Českého rozhlasu (ilustrační foto)

Mobilní aplikace Českého rozhlasu (ilustrační foto) | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Po loňském spuštění průvodce městem pro turisty teď město přichází s aplikací, která občanům usnadní a zrychlí jejich komunikaci s úřadem.

„Tato aplikace umožňuje informace dodávat až do domu. Je možno na jakémkoliv místě, má-li člověk připojení k internetu, se přes tuto aplikaci dostat k řadě důležitých informací, které ke svému životu potřebují,“ říká náměstek primátora Miloslav Šimák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Informace o nové aplikaci zjišťovala redaktorka Monika Zettlová

V aplikaci mohou občané najít informace, které jsou rozděleny do čtyř tematických okruhů: životní situace, seznam míst, doprava a kontakty.

„Životní situace se věnují řešení základních problémů, co se týká komunikace s úřadem – občanské průkazy, doklady a další. Pak je tam seznam užitečných míst jako jsou úřady, městská policie, školy a školky,“ popisuje vedoucí oddělení webových aplikací Správy informačních technologií města Plzně Radek Kolářík.

Dalším okruhem jsou informace věnované dopravě. Lidé se zde dozvědí o uzavírkách na území města Plzně, trasy MHD, informace k parkování i online informace z parkovacího domu Rychtářka.

„V poslední části jsou kontaktní údaje na důležité organizace jako je samotný magistrát, městské úřady jednotlivých městských obvodů, městská policie, policie ČR, případně kontaktní centrum magistrátu města Plzně,“ dodává Radek Kolářík.

Občané najdou v aplikaci také informace nejen jak vyřídit různé záležitosti na úřadech, ale také na koho se obrátit, jaké formuláře a doklady je nutné mít s sebou nebo jestli se platí nějaký poplatek. Jednou z funkcí je i možnost online objednání na přepážku.

„Aplikace je dostupná pro všechny tři operační systémy Android, AOS a Windows. Jak pro verzi mobilních telefonů, tak pro verzi tabletů. Je ke stažení zdarma ve storech těchto operačních systémů,“ doplňuje Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.

Vývoj nové aplikace Plzeň-občan trvala zhruba rok a půl a přišla na více než 400 tisíc korun.

Monika Červená Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme